Master of Puppets se vrača na glasbene lestvice. Zasluženo? Brez dvoma.
Pisalo se je leto 1986, ko je luč sveta ugledal album Master of Puppets, za številne magnum opus ameriške metalske zasedbe Metallica. Pod album so se podpisali vsi njeni člani: James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett in tragično preminuli Cliff Burton.
Skladbe s tega albuma so desetletja pozneje še vedno hrbtenica njihovih koncertov, naslovno skladbo pa so na brezštevilnih nastopih odigrali največkrat.
Jeza, droga, odvisnost
Da je album prežet z jezo, je jasno. Leta 1986 je kitarist Hammett o albumu dejal, da predstavlja svet, kot ga vidijo oni – ta svet je »zafuran in grd«. Pevec in kitarist Hetfield je pozneje dodal, da so bili mladi in jezni, jezo pa so izrazili skozi pesmi.
Ni redkost, da je mogoče neko skladbo interpretirati na več načinov, a v primeru Master of Puppets dvomov ni: govori o posledicah jemanja drog. Kot je leta 1988 dejal Hetfield, oseba, ki jemlje droge, na začetku še nadzira, katere in koliko, a sčasoma pobudo prevzame odvisnost.
Gospodar iz naslova skladbe je poosebitev drog, lutka pa odvisnik. Hetfield je pozneje priznal, da je besedilo povezano tudi z njegovo odvisnostjo od alkohola. Spomnimo: po 15 letih brez alkohola si je bil leta 2019 primoran poiskati pomoč, potem ko je spet pogledal v kozarec. Alkohol bi ga sicer skoraj stal z družino, saj mu je soproga zagrozila, da ga bo postavila pred vrata.
Stranger Things
A vrnimo se k skladbi, ki se te dni znova uvršča na lestvice najbolj poslušanih. Vsekakor zanimiv fenomen, ki smo mu priča v zadnjih letih, če omenimo le Kate Bush. Zasluge ima nadvse priljubljena serija Stranger Things – Master of Puppets je glasbena podlaga enega izmed glavnih prizorov. Ker so člani Metallice oboževalci serije, njihovega soglasja za uporabo skladbe ni bilo težko dobiti. Poleg tega so ustvarjalci serije v drugi sezoni uporabili še eno njihovo skladbo, in sicer The Four Horseman s prvenca Kill 'em All.
Da je Master of Puppets res pomemben album, še bolj priča dejstvo, da je bil leta 2016 kot prvi metalski album uvrščen v ameriški Nacionalni register posnetkov.