Kolesa izbiramo po različnih kriterijih: barvi, ceni, številu prestav... a nič od tega ni bistveno, če se želimo na njem dobro počutiti. Strokovnjaki svetujejo, da kolo pred nakupom obvezno testiramo. „Naj testna vožnja ne bo tabu, ampak toplo priporočilo, saj je telo tisto, ki pove, katero kolo nam ustreza“, poudarja Barbara Felzer, solastnica trgovine Kolesa NewBike.
Testna vožnja s kolesom je nujna, če želimo zase izbrati popolno kolo. Navsezadnje tudi oblačilo, ki je bistveno ceneje, preizkusimo, preden opravimo nakup. S kolesi ne bi smelo biti prav nič drugače, zato v trgovini Kolesa NewBike svojim obiskovalcem ponujajo možnost testne vožnje. S svojimi kolesi celo obiskujejo različna mesta po Sloveniji, da jih ljudem še približajo in olajšajo možnost testne vožnje. Pripeljejo vam jih tako rekoč pred prag. A ob tem ugotavljajo, da se veliko ljudi ne upa peljati, bolj malo se jih prijavi na testno vožnjo. Kar je velika napaka, saj bi ta morala biti osnova, pravzaprav kar pogoj za nakup kolesa. Je tudi zagotovilo, da s svojim nakupom ne bomo razočarani.
Ne kupujte kolesa, s katerim se niste peljali
„Samo na testni vožnji lahko ugotovimo, na katerem kolesu se počutimo udobno, prijetno in varno - to troje je pomembno,“ pojasnjuje Barbara Felzer. Če se vam ob testni vožnji na obrazu nariše nasmešek, pa je to sploh dober znak, da sedite na pravem kolesu. Brez testiranja, ki nam omogoči osebno izkušnjo, tega preprosto ne moremo vedeti. „Kupite si kolo, na katerem so vam osnovne zadeve domače: položaj vožnje, menjava prestav, zaviranje...“, svetuje.
Raje malo manjši okvir, kakor prevelik
Seveda vam je, če kupujete kolo, v teoriji najverjetneje vse jasno. Znano kolesarsko pravilo je, da bi morala biti višina okvirja kolesa skladna z dvema tretjinama našega razkoraka. Tudi če si znate predstavljati, kaj to pomeni, pa ni nujno, da bo omenjeno pravilo za vas držalo v praksi, pravi sogovornica. „Priporočena višina okvirja kolesa se z leti zmanjšuje, saj tudi človek s staranjem izgubi kakšen centimeter ali dva. Po raziskavah naj bi se to pri večini začelo dogajati že okoli 40.leta starosti. Hkrati se, sploh če nismo telesno aktivni, slabšata ravnotežje in stabilnost, zato je občutek vožnje boljši na malo manjšem okvirju. Je pa pomembno, da ob izbiri manjšega okvirja, ne gremo posledično na manjša kolesa. Vozne lastnosti z 28 colskimi kolesi so namreč bistveno boljše kot s 26 ali 24 colskimi. Seveda pa obstajajo izjeme. Najbolj bistveno je počutje, ki ga bomo dobili le izkustveno, s testno vožnjo.“
Ljudje, ki testirajo njihova kolesa (med njimi je tudi slovenska znamka Puch), so največkrat navdušeni nad udobnostjo in enostavnostjo kolesarjenja, všeč jim je pokončna drža, enostaven vstop in sestop iz kolesa, kvaliteta, sedeži, usnjene ročke, prestave, ki se jih lahko menja na mestu in zaščita pri verigi, ki poskrbi, da si z njo ne umažemo oblačil. Seveda pa se tudi v trgovini Kolesa NewBike zavedajo, da je videz pomemben in da nas pogosto, sploh mestne kolesarje, očara ravno slednji. Zato so kolesa, ki jih imajo v svoji ponudbi, skrbno izbrana, dizajnerska in lepega videza. Ter udobna, a to je pri njih že samoumevno.
NASVET
Ni treba, da testne vožnje trajajo ure, za prvi vtis bo povsem zadostovalo že 15 minut vožnje. Preizkusite vsaj dva ali tri kolesa, da jih boste lahko med sabo primerjali. Med vožnjo se poskušajte osredotočiti na to, kako kolo pospešuje, kako enostavno spreminja smer in kako stabilno se počutite na njem.