Od njegove čistoče je namreč odvisno marsikaj. Tudi to, kako dolgo bo deloval, kakšne bodo njegove zmogljivosti in ne nazadnje koliko goriva bo porabil ter s tem praznil vašo denarnico. Kako torej imeti več od svojega avta? Odgovor je preprost: s pravim gorivom. In kakšno je pravo gorivo? Dizelsko za dizelski motor in bencinsko za bencinski motor, zagotovo. Toda tu se zgodba šele zares začne. Ključna sta formula goriva in njegovo oktansko oziroma cetansko število.
Za več pojasnil smo zaprosili Nikolaia Schuberta, vodjo inovacij in razvoja v OMV. OMV je eden redkih ponudnikov v Sloveniji, ki prodajajo lastna goriva. Premium goriva OMV tako prihajajo iz rafinerije Schwechat pri Dunaju. To pa pomeni popolno kontrolo nad kvaliteto goriva v celotni verigi – vse do vašega najbližjega bencinskega servisa OMV v Sloveniji.
Zakaj bi voznik izbral gorivo OMV MaxxMotion Performance namesto kakega drugega, tudi nekoliko cenejšega goriva?
Ker OMV MaxxMotion 100plus in OMV MaxxMotion Diesel prinašata oprijemljive, dejanske koristi za voznika in njegov avtomobil: večjo učinkovitost, optimalno zaščito motorja in boljše zmogljivosti. To je dokazano. Inovativni aditivi, ki jih je odslej v teh dveh gorivih še za 10 odstotkov več kot prej, preprečujejo korozijo tako na delih motorja kot v celotnem sistemu goriva in učinkovito čistijo motor. Ob redni uporabi izpopolnjenih goriv motor tudi ostane čist, to pa podaljšuje njegovo življenjsko dobo in učinkovitost. Učinek boste zaznali takoj, že po prvem polnjenju rezervoarja.
Oglejte si celoten pogovor z Nikolaiem Schubertom, OMV.
Pri razvoju sodelujete z raziskovalnimi inštituti, univerzami, in kar je najpomembnejše, s proizvajalci avtomobilov. Kakšne so danes njihove zahteve?
Večje kot nekoč. Sodobni t. i. downsized motorji so močnejši in kompaktnejši, kot so bili prej. Prenesti morajo višje delovne temperature, višji tlak, večje povprečne hitrosti. Bistveno je čiščenje nečistoč, ki zmanjšujejo zmogljivosti. Čiščenje motorja in kakovost procesa zgorevanja pa sta izjemno pomembna tudi zato, da je motor zaščiten in so izpusti na najnižji ravni.
»Učinek boste zaznali takoj, že po prvem polnjenju rezervoarja.«
Torej so ta goriva namenjena lastnikom novejših vozil?
Nikakor, namenjena so vsem. Koristi prinašajo prav vsem strankam ne glede na to, kakšno vozilo vozijo in kakšne so njihove vozne navade, in to že od prvega točenja.
Tudi lastnikom starejših vozil?
Tudi. Goriva OMV MaxxMotion Performance niso le popolna izbira za sodobne motorje, ampak prav tako koristijo starejšim avtomobilom, tudi starodobnikom. Starejši ko so ti motorji in več prevoženih kilometrov ko imajo za seboj, bolj so nagnjeni h klenkanju. Nečistoče v zgorevalni komori namreč povečujejo tveganje za spontani vžig in klenkanje. Poleg tega starejši motorji nimajo nadzora klenkanja in tako ne morejo kontrolirati vžiga. Naša goriva MaxxMotion starejše motorje varujejo na dva načina. Prvi je čiščenje, odstranjevanje nečistoč, drugi pa je višje oktansko število, ki ima pri bencinskem gorivu OMV MaxxMotion 100plus vrednost najmanj 100 in zanesljivo preprečuje klenkanje. Gre torej za popolno zaščito za starejše motorje.
»Za motocikle in druga sezonska vozila je zaradi zaščite pred korozijo in funkcije odstranjevanja nečistoč to gorivo preprosto idealno.«
Kaj pa motoristi?
Pri motociklih pridejo te prednosti še bolj do izraza. Tudi sam sem motorist in vem, da so motocikli narejeni za čim večje zmogljivosti, zato imajo zaradi več oktanov tudi več koristi. To jim omogoča boljše pospeške in večjo moč v fazi pospeševanja. Kot motorist vem tudi, da je motocikel sezonsko vozilo, ki zimo preživi v garaži ter potrebuje dodatno zaščito pred korozijo in nečistočami. Sam zato točim gorivo OMV MaxxMotion 100plus in ga priporočam tudi vam.
Ves čas omenjate več moči, boljše pospeševanje, manj korozije in podobno. O kakšnih številkah govorimo tukaj?
Zaščita pred korozijo je do stoodstotna, in to v celotnem sistemu goriva. Odvisno od vrste tehnologije motorja so pospeški lahko do 14 odstotkov boljši, v fazi pospeševanja pa ima motor do 5 odstotkov več moči. Tu govorim denimo o primerjavi OMV MaxxMotion 100plus s standardnimi gorivi.
Na kakšnih dokazih temeljijo te trditve?
Poleg naših lastnih testiranj so dodatne teste naredili na tehniški univerzi na Dunaju in potrdili naše ugotovitve. Meritve so preverili in potrdili tudi pri TÜV Austria Automotive. To pa še ni vse. Goriva OMV MaxxMotion Performance imajo tudi certifikat Quality Austria.
»Goriva višje kakovosti OMV MaxxMotion, ki imajo zdaj še 10 odstotkov aditivov več, zagotavljajo večjo učinkovitost, optimalno zaščito motorja in boljše zmogljivosti.«
Kako aditivi v gorivu vplivajo na delovanje motorja? Oglejte si strokovno razlago in grafični prikaz delovanja goriv OMV MaxxMotion 100plus (tukaj) in OMV MaxxMotion Diesel (tukaj).
Zakaj sta višje cetansko število pri dizelskem motorju in višje oktansko število pri bencinskem motorju sploh pomembna? Cetansko število najmanj 55 namesto standardne vrednosti 51 in oktansko število najmanj 100 namesto denimo 95 se ne sliši kot prav velika razlika.
Ampak razlika je občutna. Oktansko število nam pove, kakšna je odpornost proti spontanemu nenadzorovanemu vžigu, kar je temeljni vzrok klenkanja. Višje ko je oktansko število, bolj je gorivo odporno proti samovžigu. Klenkanje škodi motorju. Pri sodobnih motorjih ga sicer lahko obvladujemo z vgrajenim nadzorom klenkanja. Ta zamakne čas vžiga, kar pa negativno vpliva na zmogljivosti. Višje oktansko število, katerega vrednost je pri gorivu OMV MaxxMotion 100plus najmanj 100, torej omogoča zgodnejši vžig in učinkovitejše zgorevanje. Rezultat so maksimalna moč, boljše pospeševanje in seveda tudi manjša poraba goriva.
Drži ali ne drži? Vozniki verjamemo marsikaj, kar ne temelji nujno na dejstvih. Zato smo zbrali in preverili najpogostejše mite o gorivih. Resnico o njih lahko preberete TUKAJ.
Podobno je cetansko število pomemben pokazatelj kvalitete procesa zgorevanja, ki ima velik vpliv na izpuste, glasnost dizelskega motorja in izkoristek energije. OMV MaxxMotion Diesel ima precej višje cetansko število od standardnega 51, saj je njegova vrednost najmanj 55. To pomembno vpliva na kakovost zgorevanja, ta pa močno pozitivno vpliva na emisije, glasnost dizelskega motorja in izkoristek energije, kar pomeni manjšo porabo.