Kot je za The New York Times povedal polkovnik Ryan Graves, ki je pri mornarici že 10 let, je o videnjih poročal tako Pentagonu kot tudi Kongresu. "Da zrakoplov ostane v zraku, je potrebne kar nekaj energije. S hitrostmi, kot smo jim bili priča, je 12 ur v zraku 11 ur več, kot pa smo pričakovali," je dejal.
Leta 2014 je eden od pilotov skoraj trčil v neznani leteči predmet. Nekaj bližnjih srečanj je celo posnetih, denimo tisto iz leta 2015, ki prikazuje let enega od neznanih letečih predmetov čez ocean.
Po poročanju omenjenega časnika nihče v ameriškem obrambnem ministrstvu me pravi, da gre za zunajzemeljske leteče predmete, strokovnjaki pa poudarjajo, da je mogoče za tovrstne primere običajno najti "zemeljske razlage". O opažanjih so za The New York Times poleg Gravesa spregovorili še štirje piloti.
Droni?
Poročila so romala na naslov tajnega programa, namenjenega ravno takim primerov, imenovanega Program identifikacije naprednih zračnih groženj (ang. Advanced Aerospace Threat Identification Program), ki je analiziral radarske podatke, videoposnetke in pričevanja. Program je med drugim obravnaval ovalni leteči predmet velikosti potniškega letala, na katerega sta leta 2004 ob obali San Diega naletela dva vojna pilota.
Piloti so začeli neznane leteče predmete opažati, potem ko so nadgradili njihove radarje iz 80. let prejšnjega stoletja. Vendar tistega, kar so opažali na radarju, kamere na njihovih čeladah občasno niso zaznale, čeprav so bili neposredno pod neznanim letečim predmetom.
V tistem času je ena od mogočih razlag bila, da gre za tajen program naprednih dronov. Dokler niso letečih predmetov začeli opažati z lastnimi očmi – videti so bili kot krogla, ki obdaja kocko. Nadrejeni so jim pojasnili, da jih vlada z droni ne bi po nepotrebnem ogrožala. Pri vsem tem je najbolj nenavadno, da so neznani leteči predmeti pospeševali do nadzvočne hitrosti, nato pa se nenadoma ustavili oziroma na mestu spremenili smer, kar je zunaj meja človeških zmožnosti.
Piloti niso hoteli špekulirati. "Imamo helikopterje, ki lebdijo," Gravesa navaja The New York Times. "Imamo letalo, ki lahko leti na višini devetih kilometrov in tik nad površjem. A da bi vse to združili v en zrakoplov brez reaktivnega pogona in izpusta, česa takega nimamo."
Omenjeni piloti so marca 2015 odpotovali v Perzijski zaliv, da bi se borili proti Islamski državi. Število opažanj se je po tistem zmanjšalo.