Pred nekaj dnevi je bil razprodan Klub Cankarjevega doma prizorišče premiere novega glasbenega projekta, ki ga je Raiven naslovila Doloroso. »V njem sem združila dve svoji ljubezni – ljubezen do opernega petja in elektronske glasbe,« v uvodu pojasnjuje priljubljena umetnica in pripomni, da gre za spoj elektronske estetizacije temačnosti ob spremljavi godal, kjer sama v vlogi mezzosopranistke dodaja tisti odločilni dejavnik katarze.
Logični korak
Kakopak se je samo po sebi ponujalo vprašanje, ali ta projekt pomeni prehod v drugo glasbeno zvrst, sploh ker je bila Raiven še pred časom pop pevka, ki je na EMI poskrbela za kar nekaj odmevnih nastopov.»Združitev opere in popa se mi je zdel edini logični korak. Dolgoročno se vidim kot operno pevko in izključno pop glasba mi ne pomeni več zadostnega izziva. Poleg tega je na tem področju t. i. crossover glasbe res še ogromno prostora za eksperimentiranje in vesela sem, da lahko končno iz lastnih izkušenj potrdim, da križanje popa in opere še zdaleč ni le osladno,« ob predstavitvi elektro-opernega projekta odgovarja akademsko izobražena glasbenica, ki se je po opravljenem magistrskem študiju opernega solopetja, ki ga je končala z magistrskim esejem o Agrippini, posvetila proučevanju ženskih likov, katerih usodo je pisala bolečina.
Čeprav velja, da je bolečina – in z njo žalost – znosna, če jo poveš kot zgodbo, nosi Doloroso v interpretaciji Raiven zgodbe žalosti, ki pripovedujejo o svojih junakinjah, ki jim je žalost odvzela glas, da bi jih pripovedovale same. To so zgodbe Carmen, Dalile, Violette, Sieglinde, Lucie, Brünnhilde, Aide …
»Združitev opere in popa se mi je zdel edini logični korak. Dolgoročno se vidim kot operno pevko in izključno pop glasba mi ne pomeni več zadostnega izziva.«
Izbor skladb
Kako pa je potemtakem izbrala skladbe? »Po navdihu, ki sem ga črpala iz osebnega repertoarja študija na akademiji. Z mojo ekipo, ki jo sestavljata Luka Beljan in ZanB, smo sproti odkrivali, katere operne arije in samospevi so nam trenutno najbliže in nam gredo v kontekst Cankarjevega koncerta od dnevu žena,« razlaga Raiven, ki je koncert napovedala z aktualizacijo večne operne klasike Habanere (arije Carmen iz opere Carmen), v katero je vkomponirala markantne ritme iz avtorske skladbe Kaos s kratkometražnega albuma REM, s katero se je predstavila na izboru EMA 2019. Sicer pa bo svojo različico Habanere v prihodnjih dneh izdala kot singel in ga predstavila skupaj z videospotom.