V Klubu slovenskih podjetnikov (SBC) so oktobra z natečajem pozvali slovenska podjetja, naj predstavijo, kako so z močjo podjetja, povezav in sredstev v času epidemije pomagala družbi, ali so pa s svojo podjetnostjo in kreativnostjo pomagali skupnosti.
Izbrali so tri dobre zgodbe, tri primere dobre prakse. Podjetja Lotrič Meroslovje, Optiweb in Optiprint so v krizi našla priložnost za posel, predvsem pa z njim pomagala skupnosti.
V podjetju Lotrič Meroslovje so izdelali medicinski ventilator Diham, saj so želeli Slovenijo oskrbeti z zadostim številom domačih ventilatorjev in s tem – v času prave vojne za naprave, ki človeku pomagajo dihati –, zmanjšati odvisnost od tujih dobaviteljev ter nenazadnje število smrti med bolniki, ki so se okužili s koronavirusom in zboleli.
Marko Lotrič je ob tem dejal: “Nikakor nismo mogli sprejeti, da bi se morali zdravniki odločati o tem, komu pomagati in komu ne.Sodelavci so presodili, da imajo dovolj znanja, da lahko pomagajo.Dobili smo poziv – Skupaj naredimo skoraj nemogoče, ki smo ga z veseljem sprejeli. Rezultat respirator Diham je presegel vsa pričakovanja, na kar sem zelo ponosen.”
Podjetje Optiweb je navdušilo s svojim projektom Trgovinca, kjer so zlasti manjšim lokalnim podjetjem, kmetom in obrtnikom, ki bi zaradi zaprtja trgovin čez noč lahko ostali brez vsega prometa in s tem sredstev za preživljanje, omogočili postavitev spletne trgovine in na ta način prodajo izdelkov še naprej.
Miha Lavtar iz Optiweba je kot primer navedel kmetijo Pustotnik: #Čeprav so jim odpovedali skoraj vsi glavni prejšnji kanali, so dosegli in še dosegajo rekordne prodaje. Kar 22 odstotkov je večja, krog kupcev pa so povečali za 25 odstotkov. Ne samo, da so obdržali zaposlene, ampak so jih še dodatno zaposlili in razmišljajo tudi o hladilnici, namenjeni zgolj spletni prodaji.”
Tretja izbrana zgodba rešuje vsakdanjo težavo vsakega posameznika, od šolarja, do študenta in vseh zaposlenih, ki so bili z zaprtjem ne nujnih dejavnosti ob izbruhu epidemije, naenkrat primorani delati in se šolati od doma. Podjetje Optiprint je prepoznalo potrebo, da ljudje doma nimajo tiskalnikov za nemoteno delo in šolanje od doma, in hitro omogočilo najem in varno dostavo tiskalnika na dom. Tako za vsega evro na dan ponujajo najem tiskalnikov, pa tudi fotokopirnih strojev in skenerjev, v to simbolično ceno pa so vključili tudi vso podporo pri namestitvi in uporabi.
Alen Osterman iz Optiprinta: “Če smo ljudem vsaj malo olajšali stres, ki so ga povzročile spremembe in potrebe po prilagoditvah zaradi epidemije, potem smo dosegli naš namen. Zelo veseli smo bili tudi pozitivnih povratnih sporočil zadovoljnih mamic in vseh, ki so delali od doma. “Zaradi vas lažje prenašam karanteno”, je bilo na primer eno od takih povratnih sporočil.”
“Slovenska podjetja so še enkrat več dokazala, da znajo biti družbeno odgovorna, da se jih dotaknejo potrebe in težave ljudi in okolja, v katerem delamo in ustvarjamo, Slovenci pa da smo trdoživi, prilagodljivi, inovativni in sposobni prebrodit vse mogoče ovire in krize, kar me z upanjem in optimizmom” pa je ob tem povedal predsednik Kluba slovenskih podjetnikov Jure Knez.
Pohvalno, ni kaj!