Intervju

Cosmo Daivat: Rockerji s sporočilom

Sonja Javornik
11. 9. 2016, 21.50
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Rockerji Cosmo Daivat, ki so pred kratkim izdali prvenec I am Co.Da, so vsekakor vredni vaše pozornosti. Gre namreč za eno od redkih skupin, ki namesto abstraktnih ali ljubezenskih motivov v skladbah raje govori o resničnih problemih mladih v naši družbi.

Promo foto
Fantje pravijo, da se navdih za pesmi vedno najde ... »res pa je, da ne veš, kdaj te bo udaril«.

Tudi to je bil razlog, da smo člane zasedbe Aleša Hostnika (bobni), Damjana Šaršanskega (vokal), Edina Biščića (kitara), Mateja Krča (kitara) in Urka Dobčnika (bas) bolj podrobno zaslišali o njihovem ustvarjanju.

Zakaj je vaša skupina nekaj posebnega?

Zaspanost, brezbrižnost, apatija in potrošniški zombiizem so danes vsesplošni pojav, proti kateremu se trudijo boriti. 

Od drugih bendov se razlikujemo po tem, da s pomočjo komadov ustvarjamo zgodbo kot celoto, ki tudi daje neko sporočilnost. Menimo, da se v današnjem svetu preveč poudarka daje površinskosti in hitremu zadovoljstvu, medtem ko se sporočilnost, zavest in pomen vedno bolj izgubljajo.

Zakaj imate raje angleški kot slovenski jezik?

Jezik glasbe je stvar izražanja, ki med mnogimi pevci tudi Damjanu najbolj leži. Rock je na splošno bolj povezan z angleščino kakor s slovenščino. Naj pa za vaš medij razkrijemo, da po tihem pripravljamo slovensko besedilo za enega od naših komadov, naslov katerega pa še ne izdamo. Če bo oboževalcem všeč, pa morda sledi še kak, zato pridno všečkajte in delite naše objave na družabnih profilih.

Se strinjate, da danes premalo mladih bendov govori o aktualnih temah?

Cosmo Daivat, rock skupina "Trenutno smo okupirani s promocijo nove plošče I am Co.Da. V prihodnosti pa snujemo vizualizacije za odrske nastope, nov material, nadaljevanje predstavitve zgodbe v različnih medijih (strip, plakat ...) ter seveda nove spote."

Verjetno mladi bendi res premalo govorijo o aktualnih temah. Morda zaradi svoje nemoči in ujetosti v mehanizem sistema ali zgolj zaradi vsesplošne družbene apatičnosti. Umetnost je danes vedno bolj degradirana; postaja spremljevalna vsebina vizualnemu svetu ali zgolj podlaga nečemu bolj pomembnemu. V resnici pa ima veliko moč, ki lahko združuje množice. Te pa so nujne za premik, upor ali spremembe, ki delajo premike. O tem med drugim govori We are the prime.

Kako gledate na situacijo v družbi danes?

Zaspanost, brezbrižnost, apatija in potrošniški zombiizem so danes vsesplošni pojav, proti kateremu se trudimo boriti. Ljudje, pojdite ven, v družbo, na koncerte, spremljajte dogodke in svet okoli sebe, pozdravite neznanca, nasmejte se sosedi ... skratka, bodite aktivni. Dvignite pest visoko v zrak ...

Kaj je za mlade zdaj največji problem?

Mladi imajo danes preveč balasta, ki jih odvrača od stvari in dejanj, ki resnično štejejo. Prevelik pomen dajemo zunanji podobi in formalizmu nasploh, dobrinam, omejevanju ter kratkoročnim rešitvam. Rešitve so večinoma pred nosom in dokaj preproste, le videti jih je treba.

Posneli ste videospot. Ste zadovoljni z možnostjo predstavitve v medijih?

S spotom smo zelo zadovoljni – kako ne bi bili, saj je lastne produkcije. Pri vihtenju kamere nam je priskočil na pomoč Anže Grm, ki večinoma skrbi tudi za našo svetlobno podobo na odru, za grafično produkcijo pa je poskrbel naš Edi. Želimo si, da bi obstajalo več medijev, ki bi predvajali spote slovenskih ustvarjalcev (no, pa tudi tujih), in to sveže produkcije, da ne bo tako, kot je situacija na radiih. Predstavitve v medijih so navadno omejenega kroga in dometa, zato smo še posebno hvaležni vsake predstavitve, objave, všečka, deljenja objav …