Skupni projekt srbskega predsednika Aleksandra Vučića in madžarskega premierja Viktorja Orbana je po pisanju Nova na težave naletel že lansko jesen. Madžarski mediji so takrat pisali, da imajo kitajski izvajalci težave pri gradnji varnostnega sistema po evropskih standardih. Februarja letos so gradnjo na delu proge pri Budimpešti zaustavili.
Iz Madžarskih železnic so za tamkajšnji medij Divani potrdili, da so ustavili dela na delu proge, a dodali, da se projekt generalno odvija naprej.
Madžarski mediji po navedbah portala pišejo, da bo Madžarska zaradi projekta ostala v evropskem prometnem zamašku. Kitajci bi namreč lahko dokončali projekt po svojih standardih, vendar te trase ne bi mogli povezati s preostalim evropskim omrežjem. Zaradi tega bi se EU lahko obrnila na alternativne poti prek Slovenije in Hrvaške.
Proga je del kitajske pobude Pas in pot, s katero želi Peking infrastrukturno povezati Azijo in Evropo. Ko bo zgrajena, bo pot iz Beograda do Budimpešte z vlakom trajala manj kot tri ure. Na srbski strani naj bi jo po napovedih Vučića sicer končali do leta 2026.