Pilot je sicer zanikal kakršno koli kršitev in je trdil, da je prišlo do napake v komunikacijskem sistemu, zaradi česar ni mogel odgovoriti francoskim kontrolorjem. A pregled letala je po navedbah družbe ITA njegove trditve ovrgel.
Kontrola zračnega prometa v Marseillu zgodaj zjutraj ni mogla vzpostaviti stika s pilotom in kopilotom letala airbus A330. Francoske oblasti so po poročanju časnika Repubblica aktivirale dve vojaški letali, da preverita, kaj se dogaja v pilotski kabini.
Ko so italijanske oblasti prejele opozorilo o morebitnem terorističnem napadu na letalo, so se obrnile na družbo ITA, ki je po poročanju časnika skušala stopiti v stik s pilotoma prek njunih satelitskih mobilnih telefonov. Po nekaj minutah sta se pilota javila in letalo je brez težav nadaljevalo pot v Rim.
Piloti si lahko na čezoceanskih letih sicer lahko vzamejo odmor za spanje, če je zagotovljeno, da je drugi pilot buden in dosegljiv.
Družba proti drugemu pilotu ni ukrepala, saj je ta v skladu s pravili javil, da odhaja na počitek.