največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem

FOTO: Končana konstrukcija mostu na Pelješac

J.P.
28. 7. 2021, 11.23
Posodobljeno: 28. 7. 2021, 11.28
Deli članek:

Promet naj bi po njem stekel prihodnje leto.

Bobo
Most na Pelješac

Največji infrastrukturni projekt bo Hrvaško po 300 letih spet naredil celovito, je o skorajšnjem spajanju mostu na Pelješac dejal hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo Oleg Butković.

Bobo
Most na Pelješac

Bobo
Most na Pelješac

Za danes je namreč predvidena postavitev zadnjega segmenta mostne konstrukcije, ki bo Komarno povezal z Brijesto. Slovesnost je napovedana za danes zvečer, je pa Butković poudaril, da ne gre za odprtje mostu, saj delo na dovoznih cestah še teče.

Bobo
Most na Pelješac

Bobo
Most na Pelješac

Izgradnjo so na mednarodnem javnem razpisu zaupali kitajski gradbeniški družbi CRBC. Kitajski delavci so odprli gradbišče julija 2018, kljub določenim težavam z dobavo konstrukcijskih delov mostu zaradi pandemije covida-19, pa so izgradnjo konstrukcije končali v 36 mesecih, kot je to predvidela pogodba.

Sam most naj bi bil dokončan v začetku prihodnjega leta, skupaj z dostopnimi cestami pa naj bi ga odprli pred začetkom turistične sezone junija 2022.

Eden izmed petih največjih

Vrednost celotnega projekta, vključno s približno 30 kilometri nove hitre ceste na gradbeno zahtevnem terenu polotoka, je ocenjena na nekaj več kot 420 milijonov evrov. EU je iz kohezijskih skladov prispevala 357 milijonov evrov, kar predstavlja 85 odstotkov sredstev, potrebnih za izgradnjo mostu. Na mostu, ki je dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov in širok nekaj manj kot 24 metrov, bodo štirje prometni pasovi.

Glavni in odgovorni projektant mostu je slovenski gradbeni inženir Marjan Pipenbaher, ki je večkrat povedal, da gre za njegovo življenjsko delo. Povedal je, da bo most na Pelješac eden izmed petih največjih mostov, ki so jih izgradili v Evropi v tem stoletju, poroča STA.