Iranska revolucionarna garda je na zahtevo pristojnih pomorskih oblasti med plovbo skozi Hormuško ožino zasegla tanker Stena Impero, češ da ta ni spoštoval mednarodnih pomorskih pravil. Lastniki tankerja, švedsko podjetje Stena Bulk, trdijo, da je ladja "v celoti spoštovala vsa pravila" navigacije in mednarodne plovbe. Iranski vojaki so se ji približali v mednarodnih vodah.
Po navedbah britanskega zunanjega ministra Jeremyja Hunta so tanker obkrožili štiri plovila in helikopter, ki so jo pospremili v iranske vode. Poročil o morebitnih ranjenih med 23 člani posadke, ki imajo indijsko, rusko, latvijsko in filipinsko državljanstvo, ni.
Tanker Steno Impero so pospremili v pristanišče Bandar Abas. Tanker je bil namenjen v Savdsko Arabijo, po navedbah pristaniških oblasti pa je trčil z iransko ribiško ladjo. "Po nesreči je v skladu z zakonodajo nujno preiskati vzroke nesreče," je dejal generalni direktor urada za pristanišča in pomorstvo province Hormozgan Alah Morad Afifipur. Posadka ribiške ladje naj bi po nesreči skušala stopiti v kontakt z britanskim tankerjem, a se slednji ni odzval na njene klice v sili. Zato so se v skladu s postopki obrnili na urad za pristanišča in pomorstvo province Hormozgan, je dodal Afifipur.
Tanker je sedaj zasidran v pristanišču. Člani posadke - 18 Indijcev, trije Rusi, Latvijec in Filipinec - morajo v času preiskave ostati na ladji.
Oboroženi vojaki so se vkrcali tudi na tanker MV Mesdar, ki je v lasti britanskega podjetja Norbulk Shipping, a pluje pod liberijsko zastavo. Ladja je kasneje lahko nadaljevala svojo plovbo. Norbulk Shipping je sporočil, da z ladjo ponovno komunicirajo in da je posadka "na varnem in dobrega počutja".
Diplomacija
Britanka vlada je sporočila, da je "globoko zaskrbljena" zaradi "nesprejemljivega" zajetja britanskega tankerja. Hunt je posvaril pred "resnimi posledicami", če se situacija kmalu ne bo razrešila. "Ne razmišljamo o vojaških možnostih. Iščemo diplomatske načine za razrešitev te situacije, a smo zelo jasni, da jo je treba razrešiti," je poudaril minister.
Zaradi incidenta se je na nujni seji sestal posebni odbor britanske vlade Cobra, v katerem sodelujejo predstavniki vlade, policije in obveščevalnih služb. Vlada je britanskim ladjam tudi svetovala, naj se nekaj časa izogibajo Hormuški ožini.
Napeto ozračje
Hunt je o situaciji govoril z ameriškim zunanjim ministrom Mikom Pompeom, medtem ko iranskega zunanjega ministra Džavada Zarifa ni uspel priklicati.
Hormuška ožina je ena od najpomembnejših svetovnih pomorskih poti. Skozi njo potuje skoraj tretjina vse svetovne nafte. Ameriška vojska ima v zraku sedaj opazovalna letala, ki delujejo v mednarodnem zračnem prostoru. Prav tako naj bi ameriška vojska usklajevala multinacionalna prizadevanja za odziv na situacijo.
Savdska Arabija je v petek sporočila, da se je odločila gostiti ameriške vojake v skupnih prizadevanjih z Washingtonom za krepitev regionalne varnosti,. Savdska Arabija ameriških sil ni gostila vse od leta 2003, ko so se te umaknile po koncu vojne z Irakom.
Napeto ozračje
Hormuška ožina je po vrsti incidentov, ki so se v zadnjem času zgodili v tej strateško pomembni plovni poti za nafto iz Perzijskega zaliva, postala žarišče napetosti med Iranom in zahodnimi državami. Še posebej so se zaostrili odnosi med islamsko republiko ter ZDA in Veliko Britanijo. Britanci so v začetku meseca pri Gibraltarju zasegli iranski tanker, ker naj bi kršil sankcije proti Siriji.
Incident z britanskim tankerjem se je zgodil le nekaj ur po tistem, ko je gibraltarsko vrhovno sodišče odločilo, da mora iranski supertanker Grace 1 v Gibraltarju ostati še 30 dni.