Še ena država članica Evropske unije premišljuje, da bi se pridružila mednarodnemu infrastrukturnemu investicijskemu načrtu BRI, ki ga izvaja Kitajska.
BRI je iniciativa za gradnjo "svilne poti" v 21. stoletju in predvideva ekstenzivno grandjo cest, železnic in vzpostavljanje novih morskih poti, za trgovanje med Kitajsko, ostalo Azijo, Bližnjim vzhodom, Afriko in Evropo, vse do njenega skrajnega zahoda.

Njena.si
Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba
Projekt mnoge evropske države (in predvsem Združene države Amerike) skrbi zaradi domnevnih nevarnosti, da bo infrastrukturni načrt favoriziral kitajska podjetja, okrepil kitajski politični vpliv in prisilil države v razvoju, da od Kitajske jemljejo visokobrestna posojila.
Namero, da se bo pridružila projektu je prejšnji teden najavila Italija, zdaj pa se za pridružitev zanima tudi otoška Malta. "Moramo biti previdni, a to ne pomeni, da moramo, zaradi predsodkov, reči ne vsakemu poslu," je željo po pridružitvi za ameriško televizijo CNBC komentiral malteški finančni minister Edward Scicluna. "Moramo biti previdni pri vsaki državi, predvsem takšnih s političnimi ambicijami. A to je življenje," je dodal.
Večina zahodnoevropskih držav pridružitvi omenjenmu projektu nasprotuje. Zanimanje pa so poleg Malte in Italije izrazili še v Grčiji in na Portugalskem.