Kritike in zamere

Kaj najbolj moti turiste na Hrvaškem?

R.T.
29. 8. 2017, 13.40
Posodobljeno: 29. 8. 2017, 14.57
Deli članek:

Domača vina so predraga, povezave z in med otoki so slabe, domačini pa neprijazni in preveč konservativni, so le nekatere od najbolj pogostih kritik in zamer tujih turistov na Hrvaškem.

Profimedia
Promocijske fotografije ne internetu so lahko zelo zavajajoče ...

Imate odlično hrano, morje je prekrasno, lepota pokrajine jemlje dih. Takšne in podobne hvalnice so naši južni sosedje v preteklih letih poslušali iz ust turistov in brali na straneh tujih medijev. Vendar imajo ti isti turisti tudi več zamer, ki pa jih njihovi gostitelji ne slišijo radi. V časniku Slobodna Dalmacija so zbrali nekaj najpogostejših kritik, ki so jih na njihov račun izrekli tuji turisti v svojih komentarjih na družabnih omrežjih in v pogovorih s turističnimi delavci.

"Turiste moti, ker v večini restavracij ne sprejemajo kreditnih kartic, še posebno ne na otokih. To pomeni, da gredo nekaj pojest, potem pa morajo po otoku iskati bankomat. Navajeni so tudi, da si račun za večerjo razdelijo in plačajo z več karticami, kar pa je le redkokje mogoče. Nemožnost plačevanja s karticami velja tudi za galerije, prodajalne spominkov, bifeje … Tujim gostom je nerazumljivo, zakaj so domača vina tako draga. Čeprav so po njihovem mnenju kakovostna, pa vseeno ne sodijo v cenovni razred, v katerem jih prodajajo. Navtiki pa so zgroženi nad cenami storitev v marinah," je za časnik povedala Helena Ćatipović, vodja potniške agencije, ki je specializirana za najem jaht s posadko “Summer Breeze”.

"Bi lahko še malo jazza, dovolj nam je housa"

“Gosti, s katerimi se srečujem, so povečini višje kupne moči in jih preseneča pomanjkanje pravih kazinojev, opažajo pa tudi, da so vsi klubi po enem kalupu, povsod isti vrsta glasbe, ni ponudbe za goste z malce bolj pretanjenim okusom. Vedno se sprašujem, kam naj na tem delu obale pošljem goste, da bi se zvečer zabavali, pa ne želijo poslušati housa, temveč bi raje poslušali jazz ali blues, zvoke kitare ob koktejlih … Imamo tudi goste, ki bi se kdaj želeli obleči v izbrana oblačila in obiskati kakšno "classy" lokacijo,” je povedala Ćatipovićeva.

Filip Voloder iz hostla Tchaikovsky pa je opozoril na drugačne kritike. “Mladi turisti, ki so naši gosti, se največkrat pritožujejo zaradi slabe povezanosti med otoki (island hopping). Današnji trend je, da se na enem mestu zadržijo dan ali dva, potem pa gredo dalje. Tako je na otokih, turisti bi želeli z enega otoka na drug otok, a pogostokrat je povezanost med otoki slaba, ali pa se morajo celo vračati na celino, da bi se vkrcali na drug trajekt, ki jih bo popeljal na želeni otok. Prav tako se pritožujejo nad slabo železnico, saj je veliko gostov navajenih potovati z vlaki, ker je to ceneje. Imajo interrail pass, kar pomeni, da plačajo eno vozovnico in z njo potujejo po celi Evropi. Nemčija in Italija imata odlične železniške povezave, pri nas pa so razmere prav katastrofalne."

Profimedia
Kaj ponuditi gostu, ko je naveličan plaže in kopanja v morju?

"Taksisti nas odirajo"

"Vsak dan sem v stiku s turisti in pogosto mi govorijo, da so Hrvati preveč konservativni. Čudijo se srednjeveškim nazorom in stališčem nekaterih naših ljudi, s katerimi se srečujejo. Prav tako se pritužujejo nad neprijaznostjo in negostoljubnostjo. Bili so primeri, ko so jim rent-a-car storitveni servisi zaračunavali neobstoječe stroške. Najpogosteje pa se pritožujejo nad taksisti, ki zaračunavajo drastično različne cene za iste lokacije. Bilo je več primerov, ko so turisti pripotovali s svojim ali najetim avtomobilom in najeli apartma, potem pa so jih tamkajšnji stanovalci preganjali z javnih površin in vztrajali, naj umaknejo svoje avtomobile, ker da oni tam parkirajo že vrsto let," pa je povedal turistični vodič Frane Vuka.

Kaj pa v svojih kritikah opozarjajo sami turisti?

"Dva tedna sem preživela na Hvaru, Visu in v Splitu. Tokrat sem bila že drugič na Hrvaškem, vendar menim, da se sem ne bom več vračala. Nočem, da bi me narobe razumeli, Hrvaška je prečudovita dežela, ampak vedenje ljudi je bedno in ignorantsko. Resda sem naletela tudi na prijazne lokalne prebivalce, vendar so bile to izjeme. V vsaki drugi deželi, kjer sem bila, smo hvalili prijaznost domačinov, le zakaj je Hrvaška drugačna," se sprašuje neka turistka.

"Moja največja zabloda o Hrvaški je bila predstava, da ima ta dežela nekaj najlepših plaž na svetu. Kakšna zmota! Če potujete na Hrvaško, upam, da imate radi kamenje, veliko ostrega kamenja … te plaže so prav boleče za hojo in poležavanje. Hrvaška je lepa, ampak to ni to," se je razpisala neka druga turistka.

"Hrvate sem si zapomnila po neprijaznosti. Ko smo obiskali Rab, smo v turističnem uradu vprašali, kako najlažje priti do Splita, pa nam je tip odgovoril samo: “Veliko sreče.” Drug primer: na plaži v Supetaru smo se fotografirali, pa nas je nek Hrvat začel obmetavati s kamenčki, ker smo se znašli v zornem kotu njegovih fotografskih podvigov. Cela plaža je bila prazna in bi se zlahka premaknil drugam. Ko mu je moj mož dejal, naj nas neha obmetavati s kamenčki, je postal agresiven in ga zgrabil za roke. Pozneje, za mizo, nam je njegova najstniška hči ves čas kazal sredinec in vpila na nas. Lastnik hotela nam je poskušal pojasniti, da so nekateri domačini malo nori zaradi vojne, ampak zame je bilo preveč," je napisala neka ženska v blogu, ki so ga prebrali tisoči in se nekateri celo premislili glede načrtovanega dopustovanja na Hrvaškem.

Profimedia
Tuje turiste motijo slabe povezave med otoki.

Fotografije in dejansko stanje – velika razlika

Kaj pa pravijo glede hotelov in zasebnih nastanitev. Tudi glede tega obstaja na stotine negativnih kritik. Tako se je neka družina pritožila nad hotelskimi uslugami na Lošinju.

"Receptor je bil zelo nesramen. Promocijske fotografije ne internetu so zelo zavajajoče. Hotel si ne zasluži niti ene zvezdice. Ko so nas namestili v sobo, je bila zelo umazana in v času našega bivanja je ni nihče čistil. V hotelu so nam pojasnili, da je sobarica prezaposlena. Za zajtrk so nam postregli s kavo iz bližnje trgovine. Nikar ne obiskujte tega hotela," svari družina.

Druga družina se je pritožila nad hotelom na Braču. "Bivanje v tem hotelu je bila ena najslabših odločitev, kar sem jih sprejela v svojem življenju. Lastnik hotela je najbolj neprijazna oseba, kar sem jih doslej spoznala. Od vas hoče le denar, to je vse, kar ga zanima, a v zameno ne nudi ničesar. Hrana je ogabna, vse je umazano, vse tisto, kar obljubljajo na spletnih straneh, pa v njihovem hotelu sploh ne obstaja. Navedli so, denimo, da imajo telovadnico za fitness, vendar je ni. Prav tako boste zaman iskali tudi wellness in spa, ki ga obljubljajo v reklamah. V WC-ju ni bilo tople vode. Ko smo na to opozorili lastnika, se ni zmenil, pač pa je zagrozil s policijo, če mu ne bomo plačali polno ceno," se je pritožila družina. Tudi drugi so zelo kritični in so v komentarjih lastnika tega hotela označili za lopova. Gostom svetujejo, da naj obvezno fotografirajo sobe, ker da je lastnik znan po tem, da gostom zaračunava škodo za madeže na zidovih, ki so nastali že pred njihovim obiskom.

"Prosili smo tudi za čiste brisače, pa so nam odgovorili: “Zakaj?“ … Ta hotel lahko priporočamo le mazohistom. To je bila izkušnja “gulaga”," še pišejo gosti “horror hotela” na Braču.

Kaj so turisti največkrat zamerili

- Vse pogostejša neprijaznost: “Hrvatom je težko reči hvala.” “Jezijo se, če jih kaj vprašamo in mrščijo obraz.”
- Pomanjkanje parkirnih mest
- Turistični delavci ne znajo svetovati turistom, kaj naj počno, ko se naveličajo plaže in kopanja
- Prevelika gneča na cestah in slaba infrastruktura
- Nasmeteno okolje
- Smrad iz restavracij v središču mest, neustrezno reševanje problema prezračevanja in odvoza smeti in odpadkov
- Pomanjkanje boljših restvaracij
- Enolična ponudba v restavracijah
- Predraga domača vina
- Pomanjkanje klubov z drugačno glasbo
- Fotografije nastanitvenih sob na spletu ne ustrezajo dejanskemu stanju
- Smeti na plažah in nezadostno praznjenje smetnjakov
- Gliserji, ki drvijo med kopalci
- Slabe povezave z otoki
- Slaba povezanost z železnico
- Različne cene taksi prevozov za iste relacije in neizdajajnje računov za taksi storitve
- Slaba kanalizacija in instalacije v apartmajskih nastanitvenih objektih