Avstrija meni, da sistem cestninjenja, ki ga načrtuje Nemčija, diskriminira tujce, zato želi na današnjem tehničnem sestanku s sosedami Nemčije preveriti stališča drugih držav in poiskati zaveznike, je danes v Bruslju pojasnil avstrijski minister za promet Jörg Leichtfried.
"Menimo, da sistem cestninjenja, ki ga predlaga Nemčija, diskriminira tujce," je poudaril avstrijski minister. "Vsi morajo plačati, razen Nemci, ker ti dobijo vse nazaj. Nekateri dobijo nazaj celo več, kar tudi plačajo tujci. Ne vem, kaj naj bi bilo diskriminacijsko, če ne to," je pojasnil.
Namen tehničnega sestanka na pobudo Avstrije, ki naj bi se ga udeležili še predstavniki Francije, Nizozemske, Luksemburga, Danske, Poljske, Češke, Belgije, Madžarske, Slovaške in Slovenije, je po ministrovih navedbah razjasniti stališča, poiskati zaveznike in razpravljati o nadaljnjih korakih.
Avstrijski minister se je danes že srečal z nekaterimi evropskimi poslanci, ki so po njegovih besedah tudi zelo kritični. Evropske komisarke za promet Violete Bulc na današnjem tehničnem sestanku 11 držav ne bo, saj želijo Avstrijci najprej preveriti stališča sosednjih držav, nato pa se naj bi se srečali tudi s komisarko in Nemčijo.
Slovenija se bo sestanka udeležila, da se seznani z nameni Avstrije, a to ne pomeni, da nasprotuje nemškim vinjetam. V to vprašanje se Slovenija doslej ni vmešavala, so pred sestankom pojasnili na stalnem predstavništvu Slovenije pri EU.
V Evropski komisiji po neuradnih informacijah v odzivu na informacije o sestanku, ki ga je sklicala Avstrija, izpostavljajo, da lahko članica unije zakonodajo druge članice izpodbija pred Sodiščem EU, če meni, da ni skladna s pravnim redom EU. Najprej pa mora nemški parlament zakonodajo sploh sprejeti, še dodajajo.
Evropska komisija in Nemčija sta v začetku decembra po večletnih razpravah dosegli dogovor o nemški shemi cestninjenja za osebna vozila, ki po prepričanju komisije zagotavlja temeljno pravico evropskih državljanov do nediskriminacije na podlagi državljanstva in pravično financiranje infrastrukture ter olajšuje prehod na mobilnost z nizkimi izpusti.