Gre za pobudo pariške županje Anne Hidalgo, ki se trudi zmanjšati onesnaženje v metropoli dva meseca, preden bo mesto gostilo mednarodno konferenco o podnebnih spremembah. Hidalgova je dejala, da je želela z ukrepom dokazati, da Pariz lahko deluje brez avtomobilskega prometa. Reševalna in določena dostavna vozila so dovoljena, policija pa določenih točkah uveljavlja prepoved za ostala vozila. Prepoved sicer vpliva predvsem na središče Pariza, promet pa normalno poteka v četrtih na obrobju. Mestne oblasti se sicer trudijo spodbujati uporabo drugih prevoznih sredstev, kot so na primer kolesa, namesto avtomobilov.
Kolesarski promet v Parizu je v primerjavi z drugimi evropskimi prestolnicami precej slabo razvit, a mestne oblasti že načrtujejo obsežno širitev mreže kolesarskih stez v naslednjih petih letih. Zaradi gostega prometa in posledičnega onesnaženja je sicer Pariz v preteklosti začasno že prepovedal avtomobile. Zaradi gostega smoga so na primer marca za vozila s sodim številom kot zadnjim na registrskih tablicah uvedli 24-urno prepoved.