Kot so izpostavili partnerji projekta, se mestni tovorni promet v zadnjih letih sooča z razmahom spletne trgovine, posledicami epidemije covida-19, pomanjkanjem ustreznega dostavnega prostora v mestih, zastoji, izgubami časa, povečanimi izpusti in hrupom, kar negativno vpliva na kakovost življenja ljudi v mestih.
Te izzive naslavlja triletni projekt Greta, ki ga sofinancira program Interreg Srednja Evropa. V okviru aktivnosti bodo preizkusili različne trajnostne rešitve, kot so urbani mikro konsolidacijski centri, uporaba brezemisijskih vozil in aktivno upravljanje mestnih prometnih površin.
"Izvedene rešitve bodo preprosto prenosljive tudi v druga evropska mesta, kar bo omogočilo, da bodo mesta postala okolju prijaznejša, čistejša, tišja in bolj prijetna za bivanje," so pojasnili na univerzi.
Vodilni partner je Inštitut za transport in logistiko v Bologni, poleg Maribora pa v projektu sodelujejo institucije iz Verone, Poznanja, Budimpešte in kraja Reggio Emilia.
V Mariboru bodo po napovedih vzpostavili mikro konsolidacijski center za dostavo tovora v zadnjem kilometru. Opremljen bo z brezemisijskimi vozili, kot so tovorna kolesa in dostavni vozički, ter bo nudil alternativno možnost dostave na območju peš cone tudi zunaj lokalno določenega dostavnega časa.