Dejansko v državnem proračunu za Ptuj in njegovo okolico projektov ne najdemo: ne cestnih ne drugih. Nobena izmed investicijskih proračunskih postavk, namenjenih Ptuju, ne seže niti do 500 tisoč, kaj šele do milijona evrov. Na obnovo Ormoške ceste bodo Ptujčani čakali še nekaj let, enako na dokončno ureditev Slovenskogoriške in ceste proti Grajeni. Gre za desetletja zatečene probleme ptujskih vpadnic, okrog katerih se veliko govori in malo naredi. Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) smo izrecno zastavili vprašanje, kateri državni projekti na območju MO Ptuj so na točki, ko bi jih lahko začeli izvajati, torej imajo projektno dokumentacijo, dovoljenja, zemljišča in denar. Takšnega projekta na Ptuju ni.
Obnova Ormoške v proračunu šele po letu 2027
Ormoška in Slovenskogoriška cesta sta zgodbi z dolgo brado. Glede na veljavni proračun se v prihodnjih treh letih njune posodobitve ne moremo nadejati. Proračunski postavki v Načrtu razvojnih programov državnega proračuna sicer sta, a sta prazni. Ob Ormoški še vedno poteka parcelacija, ki naj bi jo po pojasnilu DRSI končali letos. Nato bi začeli postopek odkupa zemljišč. Tudi na protihrupne ograje ob cesti Ptuj–Spuhlja še ne velja računati. DRSI ureja projektno dokumentacijo, nameščali jih bodo takrat, ko bodo obnavljali cesto. »Protihrupne ograje na Ormoški cesti se bodo izvajale skupaj z ureditvijo ceste. Z vidika porabe finančnih sredstev ter vpliva gradbenih del na prebivalce ob glavni cesti je smiselno, da se gradbena dela izvedejo sočasno,« so povedali na direkciji.
Glede na aktualne podatke v državnem proračunu obnove Ormoške ceste in z njo postavitve protihrupnih ograj pred letom 2028 ni mogoče pričakovati. DRSI je sicer nameravala Ormoško obnoviti že pred šestimi leti (takrat je bil župan Ptuja Miran Senčar), a so se krajani združili v civilno iniciativo, saj načrti obnove zanje niso bili sprejemljivi. Promet na Ormoški cesti, ki je glavna prometna žila v mesto Ptuj s hrvaške strani, je zelo gost, ogromno je tovornega tranzitnega prometa. Še najmanj dve leti bo treba čakati tudi na urejanje križišča pri gostilni Majda v Spuhlji. Poleg ureditve križišča bi v smeri Markovcev cesto posodobili v dolžini 150 metrov, v smeri Gorišnice pa 500 metrov (mimo Vile Monde).
Slovenskogoriško obnavljajo že celo večnost
Do leta 2028 sta glede na trenutni proračun na čakanju tudi Slovenskogoriška in cesta skozi Novo vas pri Ptuju. Projekt so začeli v času, ko je Ptuj vodil župan Štefan Čelan. Čelan se je z županske funkcije poslovil leta 2014, potem je bil nekaj let direktor ZRS Bistra, zdaj je upokojenec – samo za ilustracijo in občutek, koliko časa je preteklo. Delno so Slovenskogoriško v prejšnjem mandatu urejali, a to ni celostna in učinkovita rešitev, kakršno bi okolje v lokalnem in širšem regijskem okviru potrebovalo.
Za različne odseke Slovenskogoriške ceste na DRSI pripravljajo projektno dokumentacijo: za vse tri ceste okoli križišča Y, kjer na Ptuju zavijemo proti Juršincem (odsek do policijske postaje na Osojnikovi cesti, odsek do doma krajanov na Rogoznici in odsek do začetka naselja Podvinci). Prav tako projektirajo preplastitev 1,5 kilometra glavne ceste med Ptujem in Destrnikom. Za 700 metrov glavne ceste v Novi vasi pri Ptuju urejajo zemljiškoknjižne zadeve in odkupujejo zemljišča. V načrtu so pločniki, kolesarska steza in avtobusna postajališča.
Kaj je novega na Grajeni
Tretja akutna točka je cesta Ptuj–Grajena–Maribor. Po pojasnilu DRSI bodo objavili razpis za izbiro projektanta, ki bo pripravil dokumentacijo za obnovo. Bodo pa letos na tej cesti, od Grajene proti Vurberku, v sklopu rednega vzdrževanja sanirali posledice udora brežine.