Poljane pri Mirni Peči

Skozi podvoz gre komaj avtomobil, kako s traktorjem na drugo stran?

M. Žnidaršič
1. 11. 2023, 21.25
Deli članek:

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) bo krožišče na nekdanji hitri cesti H1 na Poljanah pri Mirni Peči predvidoma začela graditi prihodnje leto. Gre za nevarno cesto, kjer vozila dosegajo velike hitrosti. Podvoz pod cesto je preozek za traktorje, zato lahko traktorji na kmetijska zemljišča zapeljejo le čez dve neprekinjeni črti.

M.Ž.
Traktorji ne morejo uporabljati podvoza pod nekdanjo hitro cesto, saj je ta preozek.

O tem, da je na Poljanah pri Mirni Peči nujno krožišče, ki bi omogočalo varno vključevanje in prehod čez nekdanjo hitro cesto H1, se govori že vrsto let. Cesta ima kljub nižji kategoriji še vedno isto prometno signalizacijo z dvojno neprekinjeno črto, njena širina pa omogoča velike hitrosti, zato jo je dovoljeno prečkati le skozi podvoz, ki pa je za večino kmetijskih strojev preozek. Krožišče poleg Poljancev težko čakajo tudi prebivalci bližnjih vasi v občini Mokronog - Trebelno, ki se tod vozijo v službo.

»Stara hitra cesta je nevarna, saj se na njej srečuje preveč kategorij vozil. Po njej se vozijo kolesarji, traktorji, avtomobili, ki peljejo sto kilometrov na uro in več, pa tudi motoristi, ki vozijo še hitreje. Že za avtomobile je vključevanje nanjo nevarno, največja težava pa je dostop do kmetijskih zemljišč, ki jih imamo na obeh straneh nekdanje hitre ceste. Z večino kmetijske mehanizacije ne moremo skozi podvoz, saj je komaj dovolj prostora za normalno širok avtomobil. Zato žal kršimo tudi pravila in cesto prečkamo čez dvojno neprekinjeno črto. Samo da se ne bi zgodila kakšna nesreča! Da bi pravilno prečkali cesto, moramo po ozkih cestah skozi Čemše vse do Šentjurija na eni strani oziroma skozi Hrastje do Dolenje vasi na drugi strani ceste in se tam v križišču vključiti nanjo. To pa pomeni dva ali tri kilometre dodatne vožnje. In če računamo, da moramo v sezoni košnje, priprave silaže ali gnojenja s traktorjem na drugo stran ceste tudi po večkrat na dan, potem bi bile te številke res velike,« razmere tamkajšnjih kmetov oriše Drago Saje s Poljan pri Mirni Peči, ki ima kmetijo s sto glavami živine. Doda, da so zemljišča za krožišče na obeh straneh že nekaj časa vsa odkupljena, zato res ne ve, kje se zatika.

Da so varnostne razmere na tem odseku nekdanje ceste H1 problematične, poudarjajo tudi na mirnopeški občini. Leta 2019 je direktorica občinske uprave Sonja Klemenc Križan za Dolenjski list povedala, da bo Direkcija za infrastrukturo prenavljala odsek ceste od Trebnjega do Karteljevega, pri čemer bodo uredili vse vpadnice v občini, torej na Poljanah, v Šentjuriju, Hmeljčiču in Zagorici, cesta pa bo hkrati dobila tudi kolesarsko stezo od Trebnjega do Novega mesta.

Tedaj je bil rok za dokončanje vsega omenjenega postavljen do konca leta 2022, saj so bile vse tri občine (Trebnje, Mirna Peč, Novo mesto) vezane na denar za razvoj regij. Vse to je pozneje padlo v vodo, saj novomeški občini ni uspelo pridobiti zemljišč, potrebnih za kolesarsko stezo.

Na občini so se nato trudili, da bi zaradi varnosti čim prej uredili vsaj krožišče na Poljanah, v prizadevanja se je vključila tudi občina Mokronog - Trebelno. Kot pove mirnopeški župan Andrej Kastelic, je država na Poljanah postavila tudi merilnik hitrosti, ki je pokazal, da se po cesti vozijo tudi do 140 kilometrov na uro, s temi podatki in z opisom težav prebivalcev Poljan pa so direkciji dokazovali, da je krožišče potrebno prej, ne pa šele ob celoviti ureditvi nekdanje hitre ceste H1. »Vse je pripravljeno: projekt je narejen, zemljišča zagotovljena, pogodbe podpisane. Obljubili so nam, da bo razpis za izvajalca del objavljen lani, v začetku letošnjega leta pa bi začeli gradnjo. Pa so prišle volitve, komunikacija s pristojnimi je za nekaj časa zastala, potem so se zgodile še poplave. In tako vse stoji,« pripoveduje Kastelic.

Razpis bo predvidoma objavljen še letos

Na Direkciji RS za infrastrukturo so pojasnili, da bodo na 11-kilometrskem odseku nekdanje H1 prednostno gradili krožišče na Poljanah, razpis za gradnjo bo predvidoma objavljen še letos, začetek gradnje pa napovedujejo v prihodnjem letu. Nadaljevanje urejanja nekdanje H1 je, kot so zapisali, odvisno »od dinamike finančnih sredstev v državnem proračunu«. Kot pravijo, se bodo prednostno lotili urejanja odsekov s pogostimi prometnimi nesrečami in objektov, ki so v slabšem stanju in lahko pomenijo morebitno nevarnost za uporabnike ceste. Na naše vprašanje, zakaj niso del začeli že letos, kot je bilo načrtovano, pa so odgovorili, da je bilo pred pripravo razpisa treba omenjeni del odseka izločiti iz skupne izvedbene dokumentacije, ki je vključevala veliko daljši odsek. Šele tedaj je bila znana končna ocenjena vrednost gradbenih del za krožišče na Poljanah, »ki pa je za 50 odstotkov presegala finančna sredstva v proračunskem projektu za leti 2023 in 2024, kar pomeni, da v proračunu RS ni bilo dovolj sredstev za izvedbo v načrtovanem obdobju, zato se je začetek aktivnosti za izbiro izvajalca prestavil v drugo polovico letošnjega leta«.