Novo mesto

Z elektronskim sistemom štetja potnikov do realnejše slike

M. Žnidaršič
27. 9. 2023, 20.35
Deli članek:

Mestni potniški promet novomeško občino na leto stane 580 tisoč evrov, prihodkov od prodaje vozovnic pa je za sto tisoč evrov. Vožnje se končajo do 17. ure, o popoldanskih vožnjah do novega bazena oziroma do Podbreznika pa pogovori še potekajo.

Gašper Blaič
V Novem mestu mestni avtobusi prenehajo voziti zgodaj popoldne, okoli 16. oziroma 17. ure, kar je prezgodaj, sploh za otroke in mladino, ki popoldne obiskujejo različne dejavnosti.

Mestni potniški promet, ki v Novem mestu deluje od leta 1999, tudi po vseh letih delovanja nikakor ne zaživi, kot bi si želeli – njegovi uporabniki in verjetno tudi novomeška občina.

Ta za delovanje mestnega potniškega prometa letno nameni okoli 580 tisoč evrov, kar ni majhen strošek, hkrati pa uporabniki opozarjajo, da avtobusi v resnici ne vozijo ves dan, zato ne morejo v celoti nadomestiti zasebnih prevozov.

Obratuje šest linij

Že nekaj časa obratuje šest linij, po podatkih, ki smo jih dobili z občine, pa sta najbolj zasedeni linija številka 2 (Srebrniče–Sevno), ki povezuje Drsko, Kandijo, Ragovsko, Ločno in Mačkovec, ter linija številka 4, ki pelje skozi Mačkovec, Ločno, po Ragovski, skozi Kandijo in Bršljin. Obe potekata skozi najbolj poseljena območja Novega mesta in do točk, ki so za ljudi najpomembnejše, to so šole, zdravstveni dom, tovarna Krka, nakupovalno središče na Otoški cesti in drugo.

Mestni avtobusi prenehajo voziti zgodaj popoldne, okoli 16. oziroma 17. ure, kar je prezgodaj, sploh za otroke in mladino, ki popoldne obiskujejo različne dejavnosti (šport, glasbena šola itd.). Pred leti so avtobusi vozili do večera, a so poznopopoldanske in večerne vožnje »zaradi optimizacije« ukinili leta 2015, v prvem letu županovanja Gregorja Macedonija, saj so bile, kot navajajo na Mestni občini Novo mesto, »v veliki večini prazne, kar pa ni gospodarno in trajnostno«.

MO Novo mesto
Najpogostejši uporabniki mestnih avtobusov so šolarji in dijaki.

Na naše vprašanje, ali se kažejo potrebe oz. pobude, da bi uvedli kakšno novo progo ali katero podaljšali, na občini povedo, da občasno dobivajo pobude občanov, vendar predvsem za uvedbo dodatnih, popoldanskih voženj na obstoječih linijah. Na vprašanje o morebitnih popoldanskih in večernih vožnjah do novega bazena oz. do Podbreznika na občini odgovarjajo, da »trenutno še potekajo pogovori o vpeljavi popoldanskih voženj«.

Natančnega števila, koliko potnikov se letno vozi z mestnim prometom, na MONM nimajo, ocenjujejo pa, da gre za okoli 190 tisoč potnikov. Elektronski sistem štetja potnikov je bil vzpostavljen šele pred nekaj tedni, ko je pametna mestna kartica oz. aplikacija Sitium začela delovati tudi na mestnih avtobusih. »Naš namen je koristno uporabiti vse podatke, ki jih o mobilnostnih tokovih zbiramo s sistemom Sitium, pri tem se trenutno lahko naslonimo na podatke o uporabi parkirišč in mestnega potniškega prometa. Analize že potekajo, vendar podatkov še ni dovolj, da bi lahko z njimi opravljali celovite analize za optimizacijo linij. Predvidevamo, da bo dovolj kakovosten nabor podatkov na voljo do konca leta, a je treba upoštevati, da gre le za enega od informacijskih virov, ki lahko vplivajo na spremembe in optimizacijo mobilnosti v Mestni občini Novo mesto. S sistemom Sitium bomo dobili realno sliko dogajanja v mestnem potniškem prometu – torej koliko je potnikov na kateri liniji, katere vožnje so (pre)obremenjene, kje bi bilo smiselno razmišljati o vpeljavi dodatnih avtobusov na progi,« napovedujejo na MONM.

Sistem Sitium občina razvija za preprostejšo in hitrejšo uporabo javnih storitev. Trenutno omogoča plačevanje parkirnine na vseh javnih parkiriščih in vožnjo z mestnimi avtobusi. »Ravnokar smo vpeljali sistem tudi za mesečne in sezonske vstopnice Bazena Novo mesto. V bližnji prihodnosti nameravamo nabor storitev razširiti še na knjižnične in druge javne storitve,« pravijo na občini.

Estrada