»Takšni zastoji se nam ne smejo dogajati, ne samo zato, da nimamo ujetih voznikov v tovornjakih, ampak tudi zato, ker se dogaja gospodarska škoda, ker obremenjujemo mestni občini Koper in Piran ter z izpušnimi plini obremenjujemo okolje,« pravi Poklukar.
Danes so se pristojni sestali na temo težav v prometu. Osredotočili so se zlasti na tegobe na primorski avtocesti zaradi prevozov tovornjakov v Luko Koper in iz nje, ki lahko ob dodatnem pritoku osebnih avtomobilov v glavni turistični sezoni povzročijo ponovne zastoje, podobne kot smo jim bili priča med prvomajskimi prazniki. Takrat so policisti tovornjake izločali na relaciji Kozina–Kastelec, nato pa so jih postopoma spuščali naprej, odvisno od prostora in razmer v Kopru. Pred mikrofone sta danes stopila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar.
Poklukar je priznal, da je prišlo do »zoprne« varnostne situacije, ko je morala policija tovornjakarje izločati na odstavni pas. Vozniki namreč težko dlje časa zdržijo v kabinah, zato si nihče ne želi, da bi se to ponavljalo tudi v poletnih mesecih, ko se pridružijo še turisti. Minister je poudaril, da so se danes dogovorili, da bodo sestavili delovno skupino, ki bo pripravila rešitve, da ne bo prišlo do podobnih kolon tovornjakov na odstavnem pasu, priznal pa je, da običajnih zastojev ne morejo preprečiti.
Že v naslednjem tednu bi sklicali nadaljevanje sestanka, je napovedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Najprej nameravajo doreči kratkoročne ukrepe, ki bodo omilili morebitno ponovitev prvomajske situacije. To bodo storili s pravočasnim obveščanjem, boljšo organizacijo v Luki Koper in drugimi ukrepi. Ob tem je dodala, da je h gneči na tem delu avtoceste najverjetneje prispeval tudi splet okoliščin, datumska razporeditev praznikov ob prvem maju, kar sicer ne more biti opravičilo, pravi Alenka Bratušek.
Tovor na tire
Ministrica je omenila še, da je trenutno še več tovornjakov na slovenskih avtocestah zaradi velikega števila obnov železniške infrastrukture. Kar pa je nujno, »da bo čez leto ali dve kapaciteta tirov večja in bodo železnice zmogle pripeljale bistveno več tovora«.