AMZS

Otroška kolesa: Najcenejše se je odrezalo najbolje

S.R./STA
4. 5. 2023, 08.42
Posodobljeno: 4. 5. 2023, 08.45
Deli članek:

Da visoka cena ni vedno merilo kakovosti, je razkril test Avto-moto zveze Slovenije (AMZS).

Profimedia
Fotografija je simbolična.

AMZS je v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami testirala 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi različnih cenovnih razredov. V okviru testa so ocenjevali vožnjo, primernost za otroka, varnost in vzdržljivost ter prisotnost škodljivih snovi pri otroških kolesih. Na testu je pet dražjih otroških koles zaradi varnostnih pomanjkljivosti dobilo oceno slabo, le četrtina koles pa je prejela oceno dobro.

Test je pokazal, da cena ni merilo za kakovost, so v sporočilu izpostavili na AMZS. Oceno dobro, ki jo dobijo le kolesa, ki nimajo večjih slabosti, so po njihovih pojasnilih dobila le tri od 12 preizkušenih otroških koles, a med njimi je tudi najcenejše. Štiri kolesa, ki so dobila skupno oceno zadovoljivo, pa so se izkazala z nekaj izrazitimi slabostmi pri vsaj enem od štirih glavnih ocenjevalnih merilih, so dodali.

"Preostalih pet koles, četudi najdražjih oziroma tistih med dražjimi, je dobilo skupno oceno slabo, kar pomeni, da jih v AMZS ne priporočamo," je rezultate testiranja povzel Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije AMZS, v kateri so objavljeni rezultati testa.

Škodljive snovi

Med pomembnimi slabostmi, ki so jih odkrili pri testiranju, je tudi prevelika koncentracija škodljivih snovi. Na površini sedežev sedmih koles so namreč strokovnjaki našli policiklične aromatske ogljikovodike, ki so kancerogeni, in mehčalec DPHD oziroma ftalat za elastičnost plastičnih mas. Čeprav ni prepovedan, pri AMZS svetujejo, da se mu potrošniki izognejo. Slabo ocenjena kolesa pa so nepriporočljiva tudi zaradi težav pri zaviranju in tehničnega stanja, kar vpliva na njihovo vzdržljivost, so izpostavili.

Praktičen preizkus

Pri praktičnem preizkusu koles, ki so ga izvedli na kolesarskem poligonu v sodelovanju z osnovnošolskimi otroki, so strokovnjaki zabeležili še nekaj splošnih ugotovitev. Test je tako hitro pokazal, da se otroci bolje znajdejo na lažjih kolesih, kakor tudi, da so se otroci težje vzpenjali na kolesa z nameščenimi kolesarskimi prtljažniki nad zadnjim kolesom, saj so ti ovirali dvigovanje nog. V večini primerov se otroci tudi niso posluževali uporabe prestav.

Pri preizkušanju zaviranja so ugotovili, da je učinkovito zaviranje odvisno od pravilnega položaja zavorne ročice, ki bi se morala prilagoditi otroški roki. Podobno so ugotovili tudi pri uporabi nekaterih kolesarskih zvončkov.

Kot manj primerna za otroke so se na testu izkazala tudi kolesa z notranjimi prestavami in nožno zavoro v pestu, saj je bilo speljevanje težje. Ugotovili so tudi, da je bočna zaščita verižnikov dobrodošla, saj ščiti verižnike pri prevračanju kolesa, s protidrsno površino zaščitena pedala pa preprečujejo zdrs stopala, je med drugim v sporočilu navedla AMZS.