Največji in desetletja težko pričakovani projekt – gradnja južne blejske obvoznice, ki naj bi razredčila pločevinasto kačo ob Blejskem jezeru in olajšala pot proti Bohinju, se je začel konec lanskega novembra. Stroji so sramežljivo zabrneli na vrhu Betinskega klanca, ki ga mnogi obiskovalci teh krajev podrobno spoznavajo, ko se cijazijo v koloni proti Bledu ali ko se vračajo proti avtocesti. Na levi strani klanca, gledano proti Bledu, trenutno poteka prva faza, ki ne ovira prometa, saj dela potekajo izven cestišča. »Po izvedenih delih bo promet preusmerjen na novo zgrajeni del ceste (krožnega križišča), tako da ni pričakovati večjih ovir v prometu. Preusmeritev prometa je predvidena po končani turistični sezoni,« so nam povedali na Direkciji RS za infrastrukturo, ki je investitor del, izvaja pa jih Gorenjska gradbena družba. Po njihovih predvidevanjih bodo dela končana do sredine leta 2024. Če bo šlo vse po načrtih, če bodo do takrat pridobljena vsa zemljišča, bo takoj sledila druga faza.
Krožišče pri Šobcu kmalu zaključeno
Če se vrnemo kakšnih 500 metrov proti Lescam, pri izvozu za Kamp Šobec zagledamo gradnjo novega krožišča. To naj bi za goste kampa s prikolicami in avtodomi ponudilo varno zavijanje levo proti Bledu, je za RTV Slovenija nedavno pojasnil direktor kampa Uroš Ambrožič. Bolj malo pa bo prispevalo k zmanjšanju kolone na glavni cesti. Na direkciji pravijo, da bodo dela zaključena do konca aprila, v času asfalterskih del pa bo promet potekal izmenično z ročnim usmerjanjem. Februarja in marca so ob najbolj obremenjenih urah nastajale kolone, ko so prejšnji teden položili asfalt, ni bilo več ustavljanja avtomobilov. »Predvidevamo, da bo promet po obeh pasovih stekel nemoteno v drugi polovici aprila 2023,« obljubljajo na direkciji, mi pa jim verjamemo.
Dvosmerno čez poletje
Kaj pa počnejo na drugem koncu Bleda, tam pri Mačkovcu proti Bohinjski Beli, kjer so se dnevni vozači v letu ali dveh navadili slalomiranja med vse večjimi vdolbinami v asfaltu ali pa so se prepustili občutkom vrtiljaka. Je to že začetek priključka na obvoznico? Ne, glede tretje faze še ni vse dorečeno. Kot je pred dnevi dejal blejski župan Anton Mežan, vsi niso zadovoljni s potekom trase na Mlinem, zato je v igri še možnost sprememba tretje faze. Kar se pa samih del tiče, direkcija pojasnjuje, da gre za kar obsežno rekonstrukcijo ceste, ki jo je spodkopaval plaz. »Izvedena bo še sidrana pilotna stena, ki naj bi preprečevala nadaljnje plazenje terena, v pripravi je tudi delovni plato za izvedbo pilotov in geotehničnih sider,« opišejo dela v strokovnih terminih in dodajajo, da poteka sočasno »tudi prestavitev vodovoda, kanalizacije in telekomunikacijskih vodov v desno polovico ceste.«
Kaj to pomeni za voznike? Da bo v tem času promet potekal izmenično enosmerno. Upanje vlivajo besede, da bo »po dokončani prestavitvi vseh komunalnih vodov in asfaltiranju vozišča do konca turistične sezone vzpostavljen dvosmerni promet.« Jeseni pa spet akcija in ponovno bosta na delu semaforja za izmeničen promet. Dela bodo predvidoma končana do »sredine aprila 2024«.
Ob petkih pričakujte gnečo
Med Bledom in Bohinjem je v teku tudi izgradnja kolesarske steze s pomočjo evropskih sredstev. Večina del ne bo ovirala prometa, kjer bo steza prečkala cesto ali bo šla povsem ob njej, pa bo nekaj čakanja. Na odseku med zaselkom Obrne in mostom čez Savo Bohinjko tik pred vstopom v Sotesko bodo občasne polovične zapore prometa vse do konca oktobra. Vozniki si lahko zabeležijo, da so zapore predvidene od ponedeljka do petka med 7. in 17. uro, med vikendi pa zapor ne bo.