Parkiranje v središčih mest ni le zagata Ljubljane in Maribora. Tudi v drugih slovenskih mestih se občinski funkcionarji ubadajo z urejanjem čim bolj »trajnostne mobilnosti«, stanovalci v središčih mest in lastniki poslovnih prostorov pa si želijo, da bi bilo na voljo dovolj prostih parkirnih mest za njih in stranke.
Tokrat si poglejmo razmere v Kamniku. Dejstvo je, da v starem jedru ni dovolj prostora za vso pločevino. Ko pa se zgodi, da neki avtomobil dlje časa (ne)upravičeno zaseda parkirno mesto, lahko to vzbudi negodovanje, še zlasti če se pojavijo govorice, da gre za izjeme. In prav to se je v preteklih tednih dogajalo v Kamniku. Občani so opazili, da so kar solidni avtomobili z ukrajinskimi registrskimi oznakami po več dni postavljeni tudi na javnih plačljivih parkiriščih, medtem ko vozniki krožijo po središču mesta in iščejo prosto mesto. Ker ga nekateri ne najdejo, pustijo avto na neprimernih mestih in s tem tvegajo, da jim bo naložena globa. Zakaj tisti ukrajinski državljani, ki so nastanjeni v hotelu Malograjski dvor in avto parkirajo za dlje časa, ne uporabijo približno pol kilometra oddaljenega brezplačnega parkirišča pri kulturnem domu, kjer ne bi motili »mestnega utripa«, ali pa naj si nabavijo mesečne dovolilnice, se sprašuje nekaj občanov. V isti sapi dodajo, da nikakor niso nestrpni do beguncev, zdelo pa bi se jim pošteno, da so pravila za vse enaka. Torej, da so dovolilnice plačljive za vse. Pa so?
V središču Kamnika so na voljo parkirna mesta, ki so plačljiva, med 7. in 15. uro, ter parkirna mesta, ki so namenjena brezplačnemu kratkotrajnemu parkiranju.
Ni posebne obravnave
Na občini so nam pojasnili, da ukrajinski državljani, ki so nastanjeni v hotelu Malograjski dvor, nimajo posebnega dovoljenja za parkiranje na javnih plačljivih parkiriščih. Ker so tudi sami zaznali, da nekateri nimajo plačane parkirnine, so se pogovorili z njihovo predstavnico. Razložili so ji, da morajo tudi ukrajinski begunci na parkiriščih »upoštevati prometno signalizacijo«, ob tem pa predstavili možnost nakupa mesečne in letne parkirne karte ter parkiranja na brezplačnih parkiriščih. Redarji so v naslednjih dneh preverjali, kakšno je stanje. Ugotovili so, da se »občasno pojavijo tudi vozila, ki nimajo plačane parkirnine, vendar pa je takšnih izjem vse manj«.
Kar zadeva zasedenost ob najbolj obremenjenih urah, na občini priznavajo, da se zgodi, da se ne najde parkirišča pred želeno ustanovo, se pa »najde v razdalji 100 metrov«. Povprašali smo jih tudi, kako je s parkiranjem pred zdravstvenim domom, kjer je bilo zaradi bližine srednje šole že večkrat »tesno«. »Pred zdravstvenim domom v Kamniku velja režim brezplačnega kratkotrajnega parkiranja, ki je omejeno na dve uri in ga je v vozilu treba označiti s parkirno karto, kar nadzoruje redarska služba,« so razložili na kamniški občini.
Izziv umirjanja prometa
Kakšni so načrti občine? Pravijo, da so se celostne obravnave prometne problematike lotili že leta 2017. Načrtovane ukrepe, kot so na primer gradnja kolesarskih in peš povezav, sistem izposoje koles, uresničujejo po korakih, vseh ciljev pa še ne dosegajo. Med njimi je umirjanje prometa v mestu. Ker so si pred kratkim zagotovili nepovratna sredstva v okviru programa Interreg Srednja Evropa, so se jim odprle možnosti, tako pravijo, da bodo lahko v prihodnjih letih naredili nekatere korake v smeri izboljšanja stanja prometnega in parkirnega režima v mestu. Še letos bodo s pomočjo strokovnjakov in javnosti preučili najboljše strokovne rešitve, nato pa bo sledila uresničitev teh rešitev v prostoru.