Sprememba zakona o cestah, ki jo je aprila letos sprejela zdaj že nekdanja vlada Janeza Janše, je s sabo prinesla tudi določbo, v skladu s katero so lahko odvoz pokvarjenih in poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest tudi v primeru osebnih vozil opravljali le še koncesionarji upravljavca. Glede na zakon lahko tako tudi pokvarjena osebna vozila z avtocest odstranijo samo tista podjetja, ki izpolnjujejo pogoje za odstranjevanje velikih tovornih vozil. Po glasnih kritikah so pozneje veto na zakon izglasovali državni svetniki, letošnjo jesen pa se je nato še dvakrat znašel v rokah poslancev, ki so ga znova potrdili po tem, ko je državna sekretarka Alenka Bratušek napovedala novelo, ki bo to določbo odpravila.
Sprememba zakona oziroma predvsem navedena določba v zakonu je že aprila naletela na oster odziv javnosti in tudi drugih deležnikov. Kot so namreč že takrat opozorili na Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), bo sprememba povzročila dodaten kaos na naših cestah, uporabniki cest pa bodo prepuščeni na milost in nemilost koncesionarjev. Do takrat je namreč veljalo, da te omejitve pri odvozu veljajo samo za vozila , katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov. Da za to spremembo ni nobenega razloga, je že pred sprejetjem zakona opozorilo Slovensko zavarovalniško združenje (SZZ), do zadeve pa je bil kritičen tudi poslanec nekdanje LMŠ Rudi Medved.
Anomalijo odpravljajo
Vlada Roberta Goloba je na današnji seji sprejela napovedan predlog novele, s katerim se ta anomalija odpravlja, predlog pa je v obravnavo v DZ poslala po skrajšanem postopku. Kot so pojasnili, se je v zakonu o cestah, ki ga je DZ potrdil v začetku oktobra, s sprejetimi dopolnili poseglo v dobro delujoče in uveljavljene asistenčne storitve več kot 800.000 zavarovancev, ki teh storitev v primeru okvare ali poškodbe vozila na avtocestah ali hitrih cestah ne bi mogli več koristiti, saj bi lahko odvoz njihovega vozila opravil upravljavec ceste na javnem razpisu izbrani izvajalec odvoza vozil.
Takšno stanje popravlja sedaj predlagana novela zakona. Po njej bo posebna ureditev odstranjevanja poškodovanih ali pokvarjenih vozil na avtocestah in hitrih cestah znova veljala samo za tovorna vozila, torej vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov ne glede na največjo dovoljeno maso priklopnega vozila.
To je dogovorjeno in usklajeno z vsemi ključnimi deležniki, to so Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Gospodarska zbornica Slovenije, Dars in Slovensko zavarovalno združenje, so navedli na ministrstvu za infrastrukturo.