Nova pravila

Zdravstveni pregled po telefonu, plačilo pa osebno

Samo Strel
24. 3. 2022, 16.15
Deli članek:

Pacienti brez osnovnega in dopolnilnega zavarovanja, morajo tudi v primeru telefonskega svetovanja storitev doplačati. V ZD Ljubljana od začetka tedna veljajo nova pravila.

Dreamstime
Osebni stiki z zdravniki so zaradi epidemije še vedno zelo omejeni.

V naše uredništvo je klical bralec, ki je nedavno zaradi prebavnih težav potreboval bolniški stalež. Obisk zdravnika mu je bil zaradi covidnih pravil odsvetovan, navodila oziroma nasvete zdravnika pa je, kot je v teh časih v navadi, prejel po telefonu. »Težko razumem, da se trikrat cepljeni zdravniki bojijo stika s pacienti, a pravila so pravila in z njimi se bomo, kot kaže, morali pacienti sprijazniti,« nam je zaupal bralec. A dejstvo, da mu je bil onemogočen osebni stik z zdravnikom, ga niti ni toliko zmotilo kot telefonski klic, ki je sledil. Ker nima sklenjenega dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ga je poklicala medicinska sestra in obvestila, da se mora osebno zglasiti v zdravstvenem domu in z gotovino ali kartico poravnati strošek v višini približno dveh evrov. »Mislil sem, da se šalijo, a mi je sestra razložila, da so dobili nova navodila in da mi ne sme poslati plačilnega naloga. Mislil sem, da se lahko kaj takega zgodi samo v Butalah,« nam je razburjen razložil bralec.

Brez komentarja

Da bi preverili njegovo zgodbo, smo na Zdravstveni dom Ljubljana poslali novinarsko vprašanje in poskušali izvedeti, kako je možno, da pacient ne more na pregled k zdravniku, lahko pa pride poravnat račun, ter zakaj pacienti ne morejo plačevati prek spletnih bank? Dobili smo le odgovor, da konkretnega primera ne poznajo in ga zato ne morejo komentirati, da pa so plačila prek spletnih bank možna. Informacijo smo preverili tudi pri zaposlenih v ZD Ljubljana. Dejstvo je, da so pri osebni obravnavi pacientov še zmeraj zelo previdni. Na njihovih spletnih straneh je tako še vedno obvestilo: »V primeru povišane telesne temperature in znakov okužbe dihal (nahod, bolečine v žrelu, kašelj, težko dihanje) se najprej posvetujte s svojim osebnim zdravnikom po telefonu ali e-pošti! Za pregled v vseh dejavnostih je obvezno naročanje – po telefonu ali e-pošti. Zdravnik bo glede na vaše zdravstvene težave strokovno presodil o načinu obravnave, ki je potrebna.«

Nova navodila

Sogovornik, zaposlen v ZD Ljubljana, pa nam je potrdil, da so na začetku tedna dobili interno navodilo o izdajanju ambulantnih računov in ravnanju s prejetimi plačili, v katerem pod točko 3.1.2. piše, da plačila prek plačilnih nalogov niso več dovoljena in da lahko pacienti plačujejo le z bančnimi karticami ali gotovino. Naš sogovornik, ki je zaposlen v eni od enot ZD Ljubljana, nam je povedal: »Kot jaz razumem navodilo, lahko storitve zaračunamo le tako, da pacient pride v zdravstveni dom; jaz drugega načina ne vidim. Ob tem je prav smešno, da gre v večini primerov za majhne zneske v višini nekaj evrov,« nam je povedal, ob tem pa dodal, da so imeli v preteklosti zelo slabe izkušnje s poravnavanjem manjših obveznosti. »Ljudje na manjše zneske evro, dva ali tri kar pozabijo. Predvidevam pa, da za zdravstveni dom izterjava manjših vsot ni bila ekonomsko smiselna.« Prav v teh neplačanih računih naš sogovornik vidi razlog za uvedbo ukrepa, ki bo najbolj prizadel starejše ljudi, ki so nevešči spletnega plačevanja.

Škoda za zdravstveno blagajno

Bolnik, ki se je obrnil na nas, nam je povedal, da se ga je medicinska sestra po daljšem pregovarjanju usmilila in mu zneska na koncu ni bilo treba poravnati. »Kako je to storila, ne vem, sem ji pa hvaležen, saj sem v res slabem stanju in bi se težko podal na pot,« nam je razložil. Naš sogovornik iz ZD Ljubljana nam je pojasnil, da v takih primerih in ob minornih zenskih v sistem včasih vnesejo tudi podatek, da storitev ni bil opravljena, in si tako prihranijo dragoceni čas. »Vem, da tega ne bi smeli, a v določenih primerih je to edina smiselna rešitev,« za konec pojasni naš sogovornik.