19-letna gorenjka

Z maturitetnega izpita direktno v svojo slaščičarsko delavnico

Polona Krušec
17. 6. 2021, 18.10
Posodobljeno: 17. 6. 2021, 21.59
Deli članek:

Spoznajte devetnajstletno Gorenjko, ki je v koronačasu doživela pomembno prelomnico. Svojo ljubezen do ustvarjanja v kuhinji, ki ji jo je vlila stara mama, je preobrazila v posel in presenetila vso okolico, še najbolj pa sebe. Zdaj jo spoznava že cela Slovenija.

Nike Koležnik
19-letna Hana Kotar je dopoldne v šoli, popoldne pa čas preživlja v svoji slaščičarski delavnici.

Zgodba te mladostnice nam kaže, da sledenje sanjam in nekaj poguma lahko privedeta do velikih, nepričakovanih uspehov.

Hana Kotar, dijakinja četrtega letnika Biotehniškega centra Naklo, je običajno dekle z neobičajno zgodbo. Od vrstnikov se razlikuje po tem, da je lastnica kavarnice v Kamniku ter svoje čokoladnice in slaščičarstva, vse pod blagovno znamko Mama Paula.

Ravno zaradi gospe Paule se je vse začelo. To je Hanina stara mama, s katero je dekle preživelo veliko časa. Imeli sta pristno, posebno vez, ki jo je krasila ljubezen do ustvarjanja v kuhinji. »Ravno pri stari mami Pauli sem se naučila peči potico, štrudelj in veliko drugih dobrot. Verjetno sem prav zaradi nje že od majhnega zelo rada ustvarjala v kuhinji in si izmišljala nove in nove sladice. Sem velik perfekcionist, in mi je v izziv svoje kreacije dodelati do potankosti  po videzu, okusu, strukturi. Tako precizna in pozorna do tega, kaj je ponudila svojim najdražjim, tudi sestavin, ki jih je uporabljala, je bila tudi naša mama Paula,« je povedala Hana Kotar.

Začelo se je tako …

Njena stara mama je pred leti preminila, a v Hani pustila neizbrisno naklonjenost do ustvarjanja, in tako se je začelo njeno kulinarično potovanje. Verjetno je k temu, da je vse skupaj preraslo v pravi posel, prispevalo tudi, da sta Hanina starša podjetnika in je srednješolka že rasla v okolju, v katerem je spoznavala, kako začeti in voditi svoj posel. »Potem pa se je nekako vse poklopilo. Pred dvema letoma smo v Kamniku odprli svojo kavarno, in ko smo zanjo izbirali ime, se nam je zdelo imenitno, da bi vanj vpletli prav svojo staro mamo Paulo. V ponudbi Kavarnice mama Paula so tudi sladice v kozarčkih ter butični sladoled, ki jih pripravimo v moji delavnici. V moji glavi pa že snujem sladke dobrote za jesensko ponudbo,« nam je z nasmehom na obrazu povedala sogovornica.

Hana Kotar
Kotarjeva pravi, da je rokovati s čokolado v slaščičarstvu zahtevno, da je treba imeti s to sestavino še posebno prijazno roko.

Degustacije s sošolci

Tako so doma Hani uredili delavnico, v kateri so začele nastajati sladke dobrote. »Paradni konj je zagotovo naš sladoled. Ker, veste, naša mama Paula je bila nora na sladoled. No, saj jaz sem tudi, in zdaj ustvarjam takega, kot bi ga zagotovo najraje jedla ona. Potem imamo še razne čokolade in druge čokoladne izdelke, tortice in sladice v kozarčkih. Ne le da vse to strežemo v svoji kavarnici, ampak produkte prodajamo tudi prek spleta, na voljo pa so tudi v nekaterih drugih lokalih in celo trgovinah,« ponosno razlaga Kranjčanka.

Tako je Hana Kotar pri rosnih devetnajstih letih lastnica blagovne znamke Mama Paula, ki prodira na slovenski trg. Motivacija, trud in uspehi mladostnice presenečajo tako njene najbližje kot njene sošolce. »Moj razred in prijatelji me podpirajo, čeprav hkrati kakšen od njih name in na moje udejstvovanje v slaščičarstvu, ki je mimogrede res težek poklic, sploh če si perfekcionist kot jaz, ne gleda s takim navdušenjem, na kar je verjetno 'pripeta' zavist, ampak to je v redu. So pa moji prijatelji moji degustatorji in od njih zelo rada slišim, ali so jim moji produkti všeč. Nenehno preverjam, kako javnost sprejema, kar ustvarim, tako da so moji domači, prijatelji in sošolci večkrat deležni sladkih presenečenj in nihče se nad tem ne pritožuje,« še pravi Hana Kotar.

»Bodi posebna«

Upravičeno ponosni nanjo so tudi starši. Na tej poti, kot izpostavi sogovornica, so ji veliko pomagali s spodbudo, pa tudi z nasveti, kako voditi posel. »Moj ati mi vedno pravi: 'Potrudi se, Hana, da boš dobra. Ne povprečna, dobra. Povprečnih posladkov je malo morje, bodi nekaj posebnega, res se trudi, da bodo tvoji produkti izjemni, ker ljudje cenijo nekaj, kar štrli iz povprečja,' in te njegove besede so mi kot neko vodilo. Tudi sama si želim dati več,« na koncu svoje misli strne sogovornica.