Vozila novoustanovljene enote še ne patruljirajo po avtocestnem križu, saj v ta namen še iščejo primerne kadre in vozila. Prva specializirana enota bo predvidoma začela delovati na območju Ljubljane s 1. junijem letos.
Avtocestni križ trenutno še pokrivajo patrulje prometnih policij, ki pa jih želijo razbremeniti tega dela predvsem zaradi povečanega števila kaznivih dejanj in toka nelegalnih migracij. Tako želijo povečati učinkovitost policijskega dela in sistematično vzpostavljanje reda na avtomobilskih in hitrih cestah.
Na avtocestah se predvsem povečuje tovorni promet, zato v prometu naraščajo težave z zastoji, prometnimi nesrečami, kršitvami, preobremenjenimi vozili in nepravilnim prehitevanjem tovornih vozil. Policisti računajo, da bo njihova večja prisotnost izboljšala pretočnost in prometno varnost na avtocesti, saj bodo policisti specializirane enote prej na kraju prometnih nesreč in kaznivih dejanj, pri čemer to ne bo zmanjševalo prisotnosti policistov na glavnih in regionalnih cestah.
SUPERAVTOMOBILA, ki ju z javnim razpisom kupuje MNZ, še nista bila dobavljena. Minister Hojs želi dve zverini s 403 konjskimi močmi in menjalnikom z osmimi prestavami. Ob pogoju, da naj ima dobavljeno vozilo motorjem prostornine najmanj 3,0 litra se izbor močno zoža.
S prejšnjim tednom se je zaključil razpis za javno naročilo vozil avtocestne policije, ki predvideva nakup desetih vozil. Na ministrstvu za notranje zadeve (MNZ) ponudbe še pregledujejo in analizirajo, predviden pa je nakup štirih civilnih in šestih vozil v policijskih barvah, nekaj motornih koles in še priklopnik za prevoz konj. Dobavljena bodo okoljsko manj obremenjujoča vozila s pnevmatikami, ki omogočajo boljši izkoristek goriva in boljši oprijem na mokri podlagi.
Kaj pa dve superšportni vozili?
Na MNZ niso podali pojasnil glede dveh superšportnih vozil, ki ju je notranji minister Aleš Hojs naročil v sklopu ločenega javnega naročila. Policisti si namreč želijo dva avtomobila z močjo 403 konjske moči in menjalnikom z osmimi prestavami ter štirikolesnim pogonom, ki morata že ob dobavi imeti vgrajen videonadzorni sistem, predvidoma znamke Provida. Kot smo izvedeli, razpis še ni zaključen, MNZ pa ne pojasnjuje, komu naj bi bili vozili namenjeni, a to gotovo ni avtocestna policija.
Enote avtocestne policije nameravajo ustanavljati po korakih, predvideli pa so 25 patruljnih vozil, 19 motornih koles, nekaj civilnih vozil in 10 kombijev za oglede prometnih nesreč. Prvi bodo na avtoceste stopili policisti na območju Ljubljane, kmalu pa se jim bodo pridružili policisti na območju Celja, Maribora, Kopra in Novega mesta, pri čemer bo v posamezni enoti delalo od 10 in 15 policistov. Zadnja enota bo predvidoma ustanovljena do maja prihodnje leto.
Po avtocesti divjal 217 km/h
Policisti so med 1. aprilom in 10. majem obravnavali 122 kršitev, povezanih s prekoračitvijo hitrosti na avtocesti in hitrih cestah. Med najbolj odmevnimi je bil tuji voznik z avtomobilom Lamborghini Huracan, ki je v smeri iz Maribora proti Celju na odseku z omejitvijo 130 kilometrov na uro vozil s hitrostjo kar 217 kilometrov na uro. O prehitri vožnji so obvestili kolege iz Celja, ki so voznika ustavili in mu na kraju prekrška izdali plačilni nalog za 1500 evrov ter izrekli devet kazenskih točk.