Dars zagotavlja, da gre obnova vzhodne cevi predora Golovec h koncu in bo zaključena do nedelje, 16. maja. Vseeno bo cev zaprta do nedelje, 23. maja, saj bodo v okviru četrte faze del namestili ventilatorje ter testirali elektro-strojno opremo. Do takrat bo promet potekal dvosmerno skozi zahodno cev, so sporočili iz družbe.
Na Darsu bodo obenem izvedli kalibracijo in vse potrebne meritve prezračevanja.
Četrto fazo del, ki je bila glede na sprva predvideno dobavo ventilatorjev predvidena v juniju, bo Dars izvedel v okviru obstoječe popolne zapore. V nasprotnem primeru bi morali v prihodnjih tednih postaviti in odstraniti več novih zapor vzhodne cevi, s tem pa bi povzročili dodatne motnje v prometu, so svojo odločitev pojasnili na Darsu.
"Podaljšanje obstoječe zapore je tako smiselno zaradi zagotovitve osnovnih testiranj opreme in s tem optimalne prometne varnosti. V tem času se bodo v obnovljeni cevi izvedli tudi pregledi predora s strani strokovnjakov Zavoda za gradbeništvo Slovenije," so zapisali v sporočilu za javnost.
V predoru Golovec bo v prihodnje sicer potrebno izvesti tudi požarni preizkus, kar vključuje testiranje ventilacije v primeru požara. Posledično bo potrebna zapora obeh cevi predora, vendar bo ta v nočnem času in v terminu manjšega prometa, so zagotovili na Darsu.
Obnova vzhodne cevi predora Golovec v smeri od razcepa Malence proti Bizoviku se je sicer začela marca. Predorsko cev bodo v okviru del temeljito obnovili, tako kot so lani poleti zahodno.
Sprva je bila obnova predvidena za letošnje poletne mesece, a se je Dars odločil izkoristiti še vedno manjšo prometno obremenjenost zaradi epidemije covida-19 in se je del lotil prej.
Vzhodna cev je v času sanacije zaprta za ves promet. Skozi sosednjo cev je dovoljen dvosmerni promet za osebna vozila in druga vozila do treh ton in pol največje dovoljene mase. Obvoz za vozila nad tremi tonami in pol največje dovoljene mase in izredne prevoze poteka po severni, zahodni in južni ljubljanski obvoznici.
Kot omenjeno, je lani poleti potekala prenova zahodne cevi predora Golovec, delavci pa so v dveh mesecih temeljito obnovili voziščno konstrukcijo in beton zamenjali z asfaltom, istočasno pa so celovito sanirali tudi razpoke v oboku in na portalih predorske cevi v skupni dolžini več kot 1400 metrov, uredili odvajanje vode iz predora, ga prebarvali in vgradili razsvetljavo LED ter termalno detekcijo prometa, ki lahko natančneje določi izredne dogodke.
Predor Golovec je bil namreč odprt leta 1999 in tokratna sanacija v dveh delih je prva po več kot dveh desetletjih. Dela za sanacijo je Dars oddal Kolektorju CPG. Vrednost pogodbenih del znaša 8,56 milijona evrov brez DDV.