Postopek javnega naročila desetih vozil za upravo avtocestne policije še ni zaključen, zato kupna vrednost nabavljenih vozil še ni znana, so sporočili z Generalne policijske uprave. Enote avtocestne policije se bodo ustanavljale postopoma, zato se bodo do dobave vozil iz javnega naročila uporabljala obstoječa vozila policije.
Generalni direktor policije Anton Olaj je na podlagi internega razpisa za vodjo uprave avtocestne policije, ki bo delovala pod okriljem Generalne policijske uprave, imenoval donedavnega vršilca dolžnosti generalnega direktorja policije Andreja Juriča. Pristojni so sporazum o nastanku avtocestne policije podpisali decembra lani, Jurič je pri tem sodeloval kot v. d. generalnega direktorja policije. Ob decembrskem podpisu je novi direktor uprave avtocestne policije izrazil pričakovanje, da bo zaradi avtocestne policije nadzor na omrežju avtocest in hitrih cest učinkovitejši, bolj stalen, trajnejši, pa tudi večstranski.
Vzpostavitev avtocestne policije bo sicer potekala postopoma. Na dan norcev, 1. aprila, bo začela delovati uprava avtocestne policije, ki bo imela sedež v Postojni, sestavljalo pa jo bo pet specializiranih enot za nadzor prometa. Predvidoma do 1. junija bo začela delovati prva, to je specializirana enota avtocestne policije Ljubljana. Preostale enote (Celje, Maribor, Novo mesto in Koper) bodo po napovedih Generalne policijske uprave vzpostavljene do 1. maja 2022.
Povečanje proračuna policije ni predvideno
Ko bo vzpostavitev avtocestne policije zaključena, bo na upravi in v petih specializiranih enotah predvideno zaposlenih skupno 285 ljudi. »Delovna mesta bodo postopoma zapolnjena s premestitvami uslužbencev policije. Povečane kadrovske potrebe bomo poskušali zadostiti z aktivno politiko zaposlovanja, predvsem s povečevanjem števila vpisnih mest kandidatov za policiste na višji policijski šoli,« pojasnjujejo na policiji.
Za delovanje nove enote policije ni namenjenih dodatnih sredstev, saj bodo ta zagotovljena v okviru veljavnega proračuna policije, ki pa se po predvidevanjih policije ne bo povečeval. Vozni park avtocestne policije bo obsegal deset vozil, predvidoma štiri civilna in šest belo-modro-rumenih vozil.
Naloge avtocestne policije bodo usmerjene v zagotavljanje prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah. Z večjo prisotnostjo policijskih patrulj na avtocestah in hitrih cestah želijo na policiji vplivati na dvig prometne kulture. »Pri prometnih nesrečah in drugih interventnih dogodkih bo lahko ta enota hitreje posredovala, odpravljala zastoje ter lažje preprečevala in odkrivala objestno vožnjo in druge kršitve,« pravijo na Generalni policijski upravi. Ob tem bo prispevala k boljšemu preiskovanju in pregonu storilcev kaznivih dejanj, katerih število narašča, in pomagala preprečevati nedovoljene migracije.
Največ nesreč zaradi prevelike hitrosti
Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa, ki podpira ustanovitev avtocestne policije, saj bo po njihovih ocenah »dodaten element varnosti v cestnem prometu«, se je na avtocestah leta 2017 zgodilo 1778 prometnih nesreč, leta 2018 1956, leta 2019 1947, lani pa 1284.
Od leta 2014 na agenciji zaznavajo trend povečevanja števila naletnih trčenj, ki so lahko tudi posledica zastojev. Leta 2018 se je na avtocestah pripetilo 515 naletnih trčenj, kar je več kot četrtina vseh avtocestnih prometnih nesreč to leto, je poročala Slovenska tiskovna agencija.
Med vzroki prometnih nesreč na avtocestah po podatkih agencije prednjačijo neprilagojena hitrost ter neustrezna varnostna razdalja in nepravilna stran oziroma smer vožnje.