Ne gre za igračkanje, trivialno kaprico Evropske agencije za sodelovanje pri preprečevanju, odkrivanju in preiskovanju kaznivih dejanj (Europol). Trg s ponarejenimi in pogosto nevarnimi igračami ni tako majhen. V tej kriminalni »disciplini« se obrača precej denarja. Europol je v operaciji Ludus, ki jo je izpeljal v navezi z Evropskim uradom za boj proti goljufijam (Olaf) in Uradom EU za intelektualno lastnino (EUIPO), zasegel pet milijonov ponarejenih igrač.
Po posameznih državah so pristojni organi brskali za ponaredki od 19. oktobra lani do 31. januarja. Odkrivali so poti nezakonitih pošiljk in iskali skladišča. Skupaj so opravili več kot 4700 inšpekcij in zasegli, kot rečeno, približno pet milijonov kosov ponarejenih igrač, ki bi na trgu dosegle vrednost okoli 16 milijonov evrov. Doslej so aretirali 11 oseb, na sodišču pa je odprtih 125 primerov. Gre za doslej največjo tovrstno operacijo.
Avtomobilčki, kocke, plišaste igrače
Zasežene so bile različne vrste igrač. Od avtomobilčkov do lutk in plišastih igrač. Večinoma je šlo za natančne kopije originalov, pogosto pa so testi v laboratorijih pokazali, da predstavljajo resno zdravstveno nevarnost za otroke. V Španiji so naleteli na 5000 plastičnih igrač, ki so vsebovale strupene snovi, v Belgiji 8000 avtomobilčkov, ki za majhne otroke predstavljajo nevarnost zadušitve. Pogosto na embalaži manjkajo pomembne informacije, od navodil do tega, za koliko stare otroke je igrača primerna. Le redko so na embalaži informacije o materialih, iz katerih je igrača.
V akciji je sodelovalo 24 evropskih držav, med njimi je bila tudi Slovenija. Iz Finančne uprave (Furs) so nam sporočili, da so v Sloveniji v teh smeri rokave zavihali inšpektorji koprskega finančnega urada. Če strnemo, zasegli so 88 kartonov, v njih pa je bilo 9572 kosov igrač. Največ je bilo zaseženih avtomobilčkov, sledijo kocke, plišaste igrače in kombinirana vozila. Vse igrače so uničili.
Pri Eurpolu potrošnikom polagajo na dušo, naj se pri sumljivih prodajalcih uprejo preveč ugodnim, poceni ponudbam igrač, ki sicer kot originalne blagovne znamke dosegajo višjo ceno.