Maturo letos prvič opravlja več kot 15.500 dijakov. Na splošno se je prijavilo dobrih 6000, na poklicno pa skoraj 9500 kandidatov. Matura se bo v ponedeljek nadaljevala z esejem iz materinščine, ki bi ga morali po prvotnem načrtu pisati 5. maja. Pisni izpit iz matematike bo 6. junija, iz drugih predmetov izbirnega dela splošne mature pa bodo od 2. do 17. junija.
Prvi odzivi so spodbudni, saj je kljub posebnim okoliščinam zaradi epidemije zaznati optimizem tako med ravnatelji kot dijaki. Zaščitni ukrepi naj ne bi usodno ovirali maturitetnega reda.
Predsednica Društva ravnateljev srednjih šol, višjih šol in dijaških domov Slovenije Nives Počkar je opozorila, da je bilo med letošnjo pripravo na maturo še posebej veliko odvisno od motivacije dijakov. Bolj motivirani dijaki so imeli po njenih besedah kljub učenju na daljavo dovolj kontaktov z učitelji in bodo verjetno zaradi tega na maturi uspešnejši.
Počkarjeva, ki je tudi direktorica Šolskega centra Ljubljana, ne pričakuje, da bo letošnja generacija na maturi opazno manj uspešna od prejšnjih. "Na maturo se dijaki pripravljajo skozi vse šolanje. Maturitetna snov ne zajema snovi zadnjih treh mesecev. Dijaki so snov osvojili že prej, pogrešali smo le intenzivno ponavljanje snovi v živo v razredu," je dejala. Poudarila je, da so v njihovem šolskem centru danes kljub zaščitnim ukrepom maturitetni red izpeljali "povsem običajno in uspešno".
Rigorozen sistem
"Letošnja generacija maturantk in maturantov je zagotovo delala v bistveno drugačnih pogojih, vendar menim, da so odgovorno pristopili k maturi," pa je ocenil ravnatelj Prve gimnazije Maribor Herman Pušnik. Po njegovih besedah so njihovi dijaki dodobra izkoristili priložnost, da so se ob koncu priprav lahko vrnili v šolo.
"Matura je pregled štiriletnega izobraževanja, vendarle pa vsi potihoma vemo, da je zelo pomembno zadnje obdobje priprav, finale, ter koliko energije vložimo vanj," je dejal. Meni, da bo uspeh letošnje generacije dijakov primerljiv s prejšnjimi. Je pa opozoril, da so navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje in priporočila ministrstva zahtevala "morda preveč rigorozen sistem".
Prevladuje optimizem
Ustne izpite bodo na vseh šolah v skladu z maturitetnim koledarjem izvedli od 15. do 23. junija. Z uspehom bodo dijake seznanili na šolah 7. oziroma 13. julija. Letos so zaradi epidemije prvič pospešili vzpostavitev elektronskega vpogleda v izpitne pole, tako da maturantom ne bo več treba v Ljubljano.
Odzivi dijakov po današnjem pisnem izpitu iz angleščine so različni, a prevladuje optimizem. "Situacija je bila zaradi epidemije za letošnje maturante težja, ker smo večino priprav opravili sami oziroma preko spleta. Profesorji so bili pripravljeni pomagati in so nam zagotovo olajšali delo," je dejala Zala z bežigrajske gimnazije v Ljubljani.
Opozorila je na "bolj stresno situacijo zaradi vseh zakompliciranih postopkov pred izpitom". "Za današnji izpit sem bila zelo nervozna, vendar je potem ta živčnost, ko sem dobila polo, izginila. Kljub temu da sem se dovolj učila, me najbolj skrbi matura iz slovenskega jezika, saj je vse odvisno od eseja, ki je vreden kar polovico ocene," je dodala. Zalo pa jezi, ker dijaki še zmeraj ne vedo, kakšno je stanje prijav na fakultetah.
"Najbolje mi je šla tretja pola, ker mi je bil všeč naslov eseja. Tudi naloga sporočanjskega dela - prijava na program za tuje študente - je bila enostavna z jasnimi navodili. Tudi bralno razumevanje mi je šlo dobro, slabše pa slušno razumevanje in časi," je vtise povzela Hana z ljubljanske gimnazije Poljane. Kar se zaščitnih ukrepov tiče, ji je bilo "v redu", saj ji med pisanjem izpita ni bilo treba nositi maske. "Sicer pa bi šla med odmorom raje na zrak," je pripomnila.
"Zadovoljen sem, dobro mi je šlo, čeprav se mi je zdel prvi del današnjih testov nekoliko težji kot testi iz prejšnjih let, ki smo jih reševali v okviru priprav na maturo," je optimističen Maj z Gimnazije Škofja Loka. Slušni del je bil tak, kot ga je pričakoval, tudi po težavnosti. "Dobro mi je šlo tudi pri eseju. Izbral sem temo, v kateri sem analiziral vprašanje, ali bi morali starši imeti pravico do genetskega inženiringa svojih otrok," je dodal.
Vzdušje na gimnaziji je bilo po njegovih besedah kljub posebnim okoliščinam skoraj običajno. "Kakšne posebne napetosti ni bilo, tudi sam nisem imel posebne treme. Vesel sem, da smo lahko pisali brez zaščitnih mask. Res ne vem, kako bi zdržal tri ure v učilnici z masko čez obraz," je opisal dogajanje. Na hodnikih se zaradi epidemije niso smeli družiti, v razredu je bilo 15 maturantov.
"Med odmori nismo smeli iz razreda, razen če smo šli na toaleto. Smo pa po koncu s sošolci šli na kavo in predebatirali, kako nam je šlo. Mislim, da je večina kar zadovoljna z današnjim razpletom. Časa za počitek pa danes ni, saj nas v ponedeljek že čaka matura iz slovenščine, in to tako esej kot slovnica," je še dejal Maj.