Direktor Zavoda RS za šolstvo Vinko Logaj je na današnji novinarski konferenci povedal, da je bilo do 25. maja je v vrtce vključenih okoli 56 odstotkov vseh otrok. Otroci prve triade so šole vključeni v manjših skupinah in delo praktično poteka nemoteno. Trenutno je v procesu izobraževanja na daljavo še vedno več kot polovica otrok iz osnovnih in srednjih šol. Na daljavo se še vedno izobražuje 150.000 učencev in dijakov, 110.000 pa jih je v preteklem tednu prišlo v šolo.
Raziskava
Zavod za šolstvo se je lotil raziskave izobraževanja na daljavo, s katero želijo ugotoviti prakse učiteljev in učiteljic na različnih nivojih in programih, kako so na eni strani učitelji doživljali pedagoško vodenje ter na drugi strani kako so pouk na daljavo doživljali učenci. Rezultate bodo objavili konec junija. Ti bodo predstavljali tudi podlago za procese vzgoje in izobraževanja jeseni.
"Delo v skupinah je nemogoče organizirati za več učencev in dijakov"
Do konca šolskega leta sicer ne bo mogoče realizirati razširjenega šolskega programa tj. ekskurzij in tekmovanj ter dela obveznega programa tj. šol v naravi.
"Razmisleki o nadaljnjemu odpiranju vrtcev in šol so nujno potrebni," je izpostavil Logaj in dodal, da le izobraževanje v šoli omogoča doseganje vseh ciljev, ki so zastavljeni za šolo. Trenutno pa je vrnitev vseh učencev in dijakov ob postavljenih normativih po Logajevih besedah neizvedljiva.
Število vključenih v vrtce in šole je namreč maksimalno število, ki še omogoča izvedbo vzgojno-izobraževalnega procesa. "Ob delitvi oddelkov na skupine ni možno šolati več učencev, kot jih imamo sedaj v izobraževalnem procesu", je navedel direktor Zavoda za šolstvo in dodal: "Organiziranje pouka v skupinah – iz polnih oddelkov sta nastali dve skupini- terja angažiranje večjega dela učiteljev in prostorov na šolah. S šolanjem prve triade, devetega razreda, zaključih letnikov srednjih šol je izkoriščen celoten kadrovski kot prostorski potencial v šolah".
Razlogov, da bi uspešno zaključili šolsko leto, je več (primanjkljaji pri posameznih vsebinah, ki so nastali v času izobraževanja na daljavo, popravljanje ocen, razvijanje pismenosti, ohranjanje družbenih stikov, ...) zato Logaj upa, da bodo z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje našli skupne rešitve. "V kolikor bi bilo možno obiskovanje šole v klasičnih oddelkih, so so šole pripravljene in bi lahko v nekaj dneh pripravili, da bi stekel pouk," je zaključil Logaj.