Vožnja po prehitevalnem pasu, ko voznik nikogar ne prehiteva, namreč zmanjšuje pretočnost prometa. Levi pas postane počasnejši pas. Je tudi prekršek, ki se kaznuje z globo 150 evrov.
Za ta teden so poostren nadzor potrdili ljubljanski policisti, ki bodo v okviru akcije Umirjeno pridemo hitreje, skušali izboljšati pretočnost prometa v jutranji konici na območju Ljubljane z okolico.
V tem tednu bodo policisti preverjali upoštevanje varnostne razdalje, pravila vključevanja in izključevanja z avtoceste, pravila pravilnega prehitevanja in kršitve kot sta denimo prehitevanje po odstavnem pasu in uporaba naprav, ki med vožnjo motijo voznika.
Poostren nadzor bo potekal vsak dan med 6.30 in 9.00, na najbolj obremenjenih relacijah v smeri proti Ljubljani: Lukovica–Krtina–Domžale–Sneberje; Grosuplje–Škofljica; Vrhnika–Brezovica in Vodice–Brdo; Brnik–Vodice.
Zastojem se ni več mogoče izogniti
Da se zastojem v jutranji konci ni več mogoče izogniti, ugotavljajo tudi strokovnjaki Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars), ki so pred kratkim spregovorili za Svet24. Konice trajajo tudi do štiri ure. Za uporabnike pa je bolj prijazno, "da spremenijo vozne navade, čas pričetka potovanja in se preusmerijo na uporabo javnih prevozov", opozarjajo v Darsu.
S tem se strinjajo tudi na Avto-moto zvezi Slovenije. "Udeležencem v prometu lahko predlagamo, kolikor jim to dopuščajo urniki oziroma obveznosti, ustrezno izbiro časa potovanja – če je le mogoče, naj potujejo pred ali po prometni konici, s čimer se tej lahko izognejo. Predlagamo tudi skupne vožnje," je za Svet24 dejal generalni sekretar Jure Kostanjšek. A ob tem v AMZS predlagajo nove ukrepe tudi vladi in delodajalcem: "Pristojnemu ministrstvu bi predlagali, naj začne v okviru prometne politike ob avtocestnih priključkih aktivno graditi »car-pool« parkirišča, z možnostjo posebnih ugodnosti za uporabnike, in da naj se taki načini vožnje tudi spodbujajo. Nujen je tudi nov zagon inovativnega javnega prometa. Delodajalcem predlagamo uvajanje še bolj fleksibilnega delovnega časa in možnost dela od doma. V tujini denimo podjejta za zaposlene izdelajo t.i. potovalne načrte. Te pripravi strokovnjak, z njimi pa delodajalec zaposlenim določi pot v službo, ki jo je pripravljen financirati."
Slovenskim voznikom se ne godi slabo
V tujini so prometne konice še bolj dolgotrajne kot pri nas. Po podatkih nizozemskega podjetja TomTom, ki se ukvarja z navigacijsko tehnologijo je Ljubljana po izgubi časa v zastojih šele na 202. mestu med 215 mesti v Evropi. Na prvem mestu je sicer romunska Bukarešta, kjer vozniki v zastojih v povprečju porabijo 50 odstotkov več časa za svoja potovanja, na drugem je ruska Moskva s 44-odstotnim podaljšanjem potovalnega časa, na tretjem pa prav tako ruski Sankt Peterburg, kjer vozniki v zastojih porabijo 41 odstotkov več časa za svoja potovanja.
Rešitev: ponovni zagon učinkovitega sistema javnega prometa
"Razpršena poselitev za učinkovit javni prevoz predstavlja oviro," opozarjajo pri AMZS. Zato bo treba razmišljati o netradicionalnih in nestandardnih načinih javnega prevoza kot so "prevozi na zahtevo, združevanje voženj, multimodalnost ipd. Hkrati pa si bomo verjetno prav zaradi te razpršene poselitve v Sloveniji morali priznati, da bo osebno vozilo še kar nekaj časa poglavitno prometno sredstvo. Je pa to vozilo lahko okolju prijaznejše, bolj zasedeno, ali del delitvene ekonomije."