Stečajni postopek Adrie Airways bo najverjetneje precej zahteven. Stečajni upravitelj se bo moral poglobiti v specifike letalskih predpisov in mednarodnih razmerij ter zagristi tudi v preučevanje morebitnih spornih poslov, je pojasnil predsednik Zbornice upraviteljev Slovenije Marko Zaman.
Stečajnega upravitelja Janeza Pustatičnika, ki ga je z današnjim oklicem začetka stečaja določilo sodišče, naprej čaka primopredaja poslov in dokumentacije. Poslovodstvo Adrie z današnjim dnem namreč ne opravlja več svoje funkcije in vsa pooblastila prevzame stečajni upravitelj. Ta se mora seznaniti tudi z vsemi posli, ki so v teku. Čeprav so letala prizemljena, so verjetno še vedno odprta poslovna razmerja, ki jih bo treba urediti, je ocenil Zaman.
Ena, dva, tri ...
Ena prvih in najobsežnejših nalog, ki čaka upravitelja, je tudi to, da delavcem čim prej pripravi vse potrebne podatke in dokumentacijo za prijavo na zavod za zaposlovanje in za prijavo terjatev v stečajno maso. Ob tem se mora posvetovati tudi s pristojnim zavodom za zaposlovanje, saj je pripraviti vse potrebno za več kot 500 ljudi naenkrat kar precejšen administrativni zalogaj.
Sledi ugotavljanje obsega premoženja, od česar so odvisni postopki unovčevanja stečajne mase. Četudi podjetje nima več veliko premoženja, ga nekaj po Zamanovih predvidevanjih zagotovo ima. Stečajni upravitelj bo moral biti zelo temeljit pri ugotavljanju njegovega obsega.
Stečajni upravitelj bo moral zagristi tudi v kislo jabolko in preveriti posle družbe ter po potrebni ukrepati s prijavami in odškodninskimi tožbami. Predvsem bo moral preveriti transakcije s povezanimi podjetji, da bo ugotovil, če je prišlo do kakšnega izčrpavanja družbe, je pojasnil Zaman. Čeprav naj Adria ne bi imela veliko premoženja in zato unovčevanje stečajne mase morda ne bo trajalo dolgo, pa Zaman dvomi, da bi lahko bil stečajni postopek hitro končan.
Sam mu bo težko kos
"Upravitelj se bo moral stečajnega postopka lotiti z vso resnostjo in se seznaniti tudi s predpisi za to specifično področje," je izpostavil Zaman in dodal, da bi moral okoli sebe postaviti ekipo strokovnjakov. Upravitelj, ki se prvič sreča s problematiko letalstva in stečaja takih mednarodnih razsežnosti ter razmerij, je namreč sam težko kos vsemu. Vendar pa je pri nas sistem imenovanja upravitelja žal tak, je pojasnil Zaman.
Upa tudi, da bo stečajni upravitelj kljub precejšnjemu delu dosegljiv tako za upnike in sodišče kot tudi za javnost ter da bo informacije o tem, kaj se dogaja, do neke mere delil z javnostjo ter bo javno pojasnjeval postopke. Ne bi bilo namreč prav, da bi se - glede na medijsko odmevnost primera - zavil v molk, je ocenil Zaman.
Za upnike se postopek začenja s prijavo terjatev. Te lahko prijavijo tudi kupci Adrijinih letalskih kart, katerih leti so odpovedani. Kot je pojasnil Zaman, jih prijava terjatev nič ne stane, verjetno pa ni veliko možnosti za kakšna poplačila. Že prednostnih terjatev zaposlenih, med katerimi so tudi odpravnine, bo namreč kar precej.