Slovenske železnice okrepitve na področju potniških vlakov pričakujejo v začetku prihodnjega leta, in sicer 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih vlakov ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov švicarskega proizvajalca Stadler. Kot je razkrila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, je bila cena za 52 vlakovnih kompozicij 321,4 milijona evrov brez DDV. "To bo za Slovenijo zelo pomembna pridobitev, saj to pomeni praktično zamenjavo polovico voznih sredstev in končno se bomo lahko poslovili od "gomulk", ki so svoje delo že opravile. Skupina, ki sem jo ustanovila, pa bo pripravila dolgoročno vizijo razvoja naše železniške infrastrukture in potencialne stabile vire financiranja," je zapisala Bratuškova, ki si je z vodstvom Slovenskih železnic ogledala potek proizvodnje.
Dolgoročna vizija
Delovni skupini, ki jo je ustanovila, predseduje prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes. Člani delovne skupine so ob Mesu še Jože P. Damjan, Aleš Groznik, Matej Ogrin, Andreja Knez, Monika Pintar Mesarič in Anita Goršek. Skupina bo proučila možnosti hitrih železniških povezav po Sloveniji v okviru mednarodnega železniškega prometa ter ocenila strošek realizacije teh projektov, so pojasnili na ministrstvu.
Ob tem so dodali, da ministrstvo za infrastrukturo "že izvaja in snuje prometno politiko v smeri posodobitve prometnih povezav, izboljšanja javnega potniškega prometa in trajnostne mobilnosti". Med dosežki so navedli enotno vozovnico za javni potniški promet, financiranje dodatnih avtobusnih hitrih linij med večjimi kraji in prestolnico ter posodabljanje železniških povezav in gradnjo novih, poroča STA.
Med drugim so za železnice pridobili tudi 101 milijon evrov nepovratnih evropskih sredstev za nadgradnjo povezave Maribor-Šentilj.