Črna kronika

Novi glasbeni izbor EMA FREŠ

Daša Birsa
27. 9. 2019, 11.00
Deli članek:

Tudi zaradi Zale in Gašperja nacionalka spreminja Emo. EMA FREŠ je novi glasbeni izbor in hkrati prvo dejanje Eme 2020, s katero Razvedrilni program RTVS vabi vse mlade, neuveljavljene glasbenike, ki so komercialno izdali največ tri avtorske skladbe, da se prijavijo in si priborijo mesto na Emi.

Media24
Zala Kralj in Gašper Šantl.

Eden od razlogov, da so se na nacionalki odločili za omenjeni glasbeni izbor, sta Zala Kralj in Gašper Šantl, ki sta Slovenijo s pesmijo Sebi zastopala na zadnjem izboru za Pesem Evrovizije v Tel Avivu.


»Lani – če bi imeli tovrsten izbor – bi zalagasper imela pogoje prav za to tekmovanje. Sta dober primer, da je med mladimi, neuveljavljenimi glasbeniki zagotovo dovolj kakovostnih,« dodajajo na RTVS in hkrati poudarjajo, da to ni osrednje vodilo pri tem projektu, saj želijo z njim v prvi vrsti »omogočiti mladim, še neuveljavljenim ustvarjalcem, da se predstavijo v sklopu močne znamke, kot je Ema, ki vedno prinese veliko medijske pozornosti. Hkrati pa Eme ne zožimo le na en televizijski večer in jo še bolj kot pretekla leta selimo tudi na splet in tako poskušamo pridobiti še več mladih gledalcev. RTV Slovenija je imela na primer že na letošnji Evroviziji enega od najvišjih odstotkov mladih gledalcev med vsemi državami udeleženkami.« 

Na TVS sicer ne želijo ugibati o prednostih, ki bi jih lahko imeli mladi glasbeni ustvarjalci v primerjavi z že uveljavljenimi. »Zagotovo je med enimi in drugimi na slovenski glasbeni sceni dovolj kakovostnih. In konec koncev iščemo tistega enega, najboljšega, ki nas bo dobro zastopal na Pesmi Evrovizije v Rotterdamu. V zadnjih šestih letih smo se štirikrat uvrstili v finale, kar tudi ni slabo,« pravijo.

Izbor EMA FREŠ po vzoru Nemčije?

Udeleženke Pesmi Evrovizije sicer predstavnike izbirajo zelo različno. Kot pojasnjujejo na nacionalki, je to odvisno od pomembnosti in velikosti glasbenega trga, zanimanja gledalcev, tudi finančnega vložka, ki si ga televizija lahko privošči. »Natančno takega tekmovanja (kot je EMA FREŠ, op. a.) nismo zasledili, so pa že bili podobni, na primer pred leti v Nemčiji, a ni šlo za spletno tekmovanje,« povedo. Koliko sredstev bodo vložili v novo glasbeno tekmovanje, pa za zdaj še ni popolnoma jasno. »Glede finančnega vložka se pogovarjamo s potencialnim pokroviteljem, ki je izkazal zanimanje za EMO FREŠ,« pojasnjujejo na TVS.

Vabilo za sodelovanje na izboru EMA FREŠ velja do vključno 19. septembra, glede primernosti pesmi, ki bi nas lahko zastopala na glasbenem tekmovanju, pa na nacionalki pravijo: »Evrovizija je glasbeno-televizijski festival, ki ne predpisuje ali določa glasbenih žanrov. Zato nima smisla govoriti o primernosti pesmi. Če je pesem dobra, lahko doseže uspeh na Evroviziji ne glede na žanr.«

Ali bo projekt EMA FREŠ postal stalnica glasbenega izbora Ema, je odvisno od odziva ustvarjalcev in uspešnosti izbora. Slednji bo sicer potekal na spletni strani MMC RTV SLO in družbenih omrežjih, povezanih s projektom. Na MMC RTVSLO in na drugih družbenih omrežjih, povezanih s projektom, bodo vsak dan objavljali skladbe/posnetke in odprli spletno glasovanje za dnevnega zmagovalca. Dnevni zmagovalci se bodo nato na glasovanju pomerili za zmagovalca tedna. Tekmovanje na izločanje bo v več krogih, na koncu se bodo na izbor Ema 2020 uvrstili najboljši.

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 37, 12. 9. 2019