Odpovedi letov Adrie Airways so povzročile rast povpraševanja, boljšo zasedenost letal in povečevanje zmogljivosti pri prevoznikih, ki z Brnika že letijo, so za STA pojasnili v družbi Fraport Slovenija, ki upravlja z ljubljanskim letališčem. Povečalo se je tudi zanimanje novih prevoznikov za letenje na Letališče Jožeta Pučnika.
Ostaja deset prevoznikov
Z ljubljanskega letališča trenutno redno leti še deset drugih prevoznikov, ki svoje lete še naprej opravljajo skladno z voznim redom. To so Aeroflot, Air France, Air Serbia, Easyjet, Finnair, LOT Polish Airlines, Montenegro Airlines, Transavia, Turkish Airlines in Wizz Air.
Air Serbia v poletnem voznem redu, ki velja do 25. oktobra, leti v Beograd in Niš, Air France v Pariz, Aeroflot v Moskvo, Montenegro Airlines v Podgorico, Easyjet v London in Berlin, Lot v Varšavo, Turkish Airlines v Istanbul, Wizzair v Bruselj in London, Finnair v Helsinke ter Transavia v Amsterdam. British Airways je letos poleti Brnik povezoval z londonskim letališčem Heathrow, obstaja pa možnost, da bo uvedel polete tudi v preostalih delih leta. Vozni red za zimsko sezono je še v pripravi.
Letala Adrie na tleh že od torka
Adria je tudi za danes odpovedala večino letov, izjema bosta večerna leta iz Ljubljane v Frankfurt in nazaj. Letala Adrie so na tleh že od torka, v družbi, ki je zaradi dolgov ostala brez dela flote, pa potnikom svetujejo, da še pred prihodom na letališče preverijo, kdo operativno izvaja njihov let in se, v kolikor je to Adria Airways, obrnejo na prodajno mesto, kjer so kupili letalske vozovnice.
Zaradi začasne zaustavitve letalskih operacij je na tleh v torek in sredo ostalo 3700 potnikov, odpovedanih pa je bilo 158 letov.
Po poročanju časnika Finance so Adrijina letala prizemljena tudi zaradi nezmožnosti družbe, da bi Petrolu plačala kerozin. Tega mora od poletja plačevati vnaprej, saj je takrat Adrii Tehniki, svojemu nekdanjemu serviserju, dolgove poplačala s hangarjem. Ta je namreč predstavljal zavarovanje za morebitno neplačilo za kerozin.
Adria sicer počasi izgublja tudi razpoložljiva letala. Agencija za civilno letalstvo ji je v sredo zaradi zahtev najemodajalcev izdala dve ustni odločbi za zaustavitev dveh dodatnih letal bombardier CRJ 900, tako da je Adria v zadnjih dneh ostala brez petih tovrstnih letal, in za zaustavitev treh Airbusovih letal A319.
Le še teden dni časa za Adrio
Agencija za civilno letalstvo je dala Adrii v sredo na voljo še teden dni, da predloži potrjen finančni načrt prestrukturiranja, sicer ji bo odvzela licenco za letenje. V tednu dni mora pripraviti potrjen načrt prestrukturiranja, podkrepljen med drugim s podpisanimi najemnimi pogodbami za letala in vpisom v spričevalo letalskega prevoznika.
Vodstvo družbe poudarja, da nadaljuje z iskanjem morebitnega partnerja, ki bi lahko družbo izvlekel iz številnih težav in jo ubranil pred odvzemom operativne licence za letenje.
Problematika Adrie Airways zaposluje tudi predstavnike vlade. Možnosti za pomoč države so sicer omejene. Družba je bila namreč dokapitalizirana leta 2011 s 70 milijonov evrov, do nove možnosti za dokapitalizacijo pa mora preteči deset let. So pa na ministrstvu za infrastrukturo že pripravili predlog zakona, s katerim bi v primeru stečaja družbe omogočili ohranitev letalskih povezav Slovenije s svetom.
Šarec: Možnosti glede reševanja Adrie Airways niso dobre
Premier Marjan Šarec je ob robu splošne razprave 74. zasedanja Generalne skupščine ZN v New Yorku izrazil obžalovanje zaradi dogajanja v letalski družbi Adria Airways.
Šarec je pristojnim ministrom danes naročil, naj se usedejo in pretehtajo vse možnosti glede morebitne pomoči letalskemu prevozniku, ki se je znašel na robu prepada, saj ima hude finančne težave, grozi mu tudi izguba operativne licence. "Je pa treba ljudem jasno povedati, da opcije niso dobre. Ne bi želel slikati nekega nerealnega stanja, da bi bilo javno mnenje bolj naklonjeno," je dejal.
Spomnil je, da je država leta 2016 Adrio Airways nemškemu skladu 4K prodala, ker ji ni šlo dobro in je potrebovala strateškega lastnika. "Lastnik je slab. Izkazalo se je, da Adria ni prišla v dobre roke, potem tudi ta sklad, ki je lastnik Adrie, ni predložil finančnega načrta, za katerega je ministrstvo zaprosilo. Skratka, vedejo se skrajno neresno," je poudaril Šarec.
Morebitno reševanje družbe pa bo moralo biti znotraj zakonskih možnosti. "Da se gre v neko novo varianto, vendar moram povedati, da tako kot potniki tudi jaz Adrii več ne zaupam. Žal. Ne bom iskal razlogov iz preteklosti, ampak saj veste, kako je. Tisti, ki ne zna z denarjem, mu lahko danes daš dva milijona, pa jih jutri več ne bo imel," je dejal.
Država Adrii Airways ne more podeliti poroštva, saj ta ni v njeni lasti. "Podobno je kot z Mercatorjem in z nekaterimi drugimi družbami. Če bi jim takrat, ko se jih je prodajalo, uspelo najti boljšega lastnika, bi bilo danes vse drugače. Tako pa metati nek denar ob tem, da ne vemo, kam bo ta denar šel in kaj bo iz tega, je nekoliko tvegano."
Na vprašanje, ali bi vlada pomagala družbi v primeru zamenjave lastništva, je Šarec odgovoril, da bi bila zgodba z resnim lastnikom drugačna. "Potem tudi ne bi prišli v sedanje stanje," je ocenil.
Sedanje vodstvo po njegovem mnenju ni sposobno voditi družbe. Razmere so slabe, česar se vodstvo že dolgo časa zaveda, vendar kljub temu ni sposobno presoje, da bi morali lastništvo prepustiti komu drugemu. "Zdaj jokati, ko so izčrpane vse opcije; priti na vlado, naj zdaj to rešuje ob tem, da so lastniki ob kupovanju trdili, kako bo vse drugače, je seveda neresno. Take argumente težko sprejmemo," je sklenil.