»Vi nosite, mi sadimo,« se glasi geslo projekta Treecelet, ki ga nekaj mladih podjetnikov agresivno oglašuje na družbenih omrežjih. Zadnji oglaševalski fami je podleglo nekaj tako imenovanih influencerjev, med njimi tudi predsednik republike Borut Pahor, čigar ime ekipa Treeceleta omenja na svoji spletni strani.
Skupina mladih, ki želi zasaditi milijon dreves, to počne prek podjetja Hrovat.net, d. o. o. Zapestnice v večjih serijah kupujejo na Kitajskem, trdijo, da so našli partnerja, ki svojim delavcem omogoča dobre delovne razmere in dostojne plače ter zapestnice izdeluje na ekološko nevtralen način. Tako v podjetju Hrovat.net pojasnjujejo visoko ceno zapestnic. Za zapestnico Howlite iz domnevno poldragih kamnov, ki naj bi imeli nekakšne alkemične učinke, boste namreč odšteli 25 evrov, s tem pa boste posadili pet dreves.
Projekt Treecelet namreč poudarja, da niso dobrodelna organizacija, temveč družbeno odgovorno podjetje, s pojasnilom, da imajo tako več sredstev za širjenje sporočila, pri čemer svoje delavce (domnevno gre za člane družine Hrovat) za plasiranje oglasov na družbena omrežja seveda plačajo, pri tem pa tvorijo tudi »minimalen zaslužek za razvoj projekta«. Nanje smo se obrnili z vprašanjem, zakaj svojega sporočila ne bi mogli širiti kot neprofitno naravnano društvo, ki bi prav tako lahko plačalo svoje zaposlene, prav tako oglaševalo preko družbenih omrežij ter tako več zbranih sredstev namenilo za pogozdovanje, vendar nam na to vprašanje niso odgovorili.
Z dobrodelnim pridihom k veliko nemerljivim učinkom
»Nismo dobrodelna organizacija niti nismo dobrodelna s. p. iniciativa, ampak spletna trgovina z ekološko naravnanimi izdelki, ki ob vsakem prodanem izdelku donira za sajenje dreves, velik del sredstev pa namenimo ozaveščanju ljudi o problematiki deforestacije prek družbenih omrežij, saj menimo, da je dolgoročna rešitev v izobrazbi ljudi na temo, kaj lahko naredijo, da zmanjšajo svoj vpliv na sečnjo dreves. Družbi in okolju prispevamo bistveno več, kot dobimo v zameno, naš družben in ekološki vpliv pa ni izmerljiv, saj z našim načinom razmišljanja spreminjamo mišljenje ljudi in tudi njihovo delovanje,« nam je pojasnil Nejc Hrovat, Treecelet.
Glede financ niso transparentni
Čeprav se na svoji spletni strani zavezujejo transparentnosti, pa so fantje vešči skrivanja za poslovnimi skrivnostmi. Tako nam niso bili dolžni razkriti, kakšna je struktura financ in koliko dobička jim prinese vsaka zapestnica. Na srečo je iz javnih podatkov mogoče deducirati njihovo finančno strukturo. Na svoji spletni strani trdijo, da so posadili 47 tisoč dreves, od tega so po eno drevo donirali za vsak všeček na družbenih omrežjih Facebook in Instagram ter še po eno za naročilo na novičnik. Skupno je všečkov na družbenih omrežjih 23 tisoč, koliko je naročenih na novičnik, niso razkrili, rekli bomo, da prek palca 3000. Na podlagi prodaje zapestnic so torej posadili 21 tisoč dreves, če posadijo pet dreves na zapestnico, to pomeni 4200 prodanih zapestnic pri ceni 25 evrov na enoto, kar skupno nanese 105 tisoč evrov denarnega toka. Podjetje Hrovat.net tega preračuna ni želelo komentirati ali dopolniti.
Donirajo domnevno med pet in deset odstotkov vrednosti zapestnice
Projekt Edenprojects.org na svoji spletni strani Treecelet navaja kot partnerja, ki je do zdaj doniral med pet in deset tisoč evri, točne številke nam v Treeceletu niso želeli razkriti. Od prodane zapestnice je potemtakem med pet in deset odstotkov njene cene namenjene za dejansko sajenje dreves. Podobne zapestnice je mogoče v velikih serijah na portalu Alibaba naročiti za 1,2 evra po kosu, pri čemer obstaja še razmeroma zanemarljiv strošek poštnine, svoje pa vzamejo še cariniki. Podjetje Hrovat.net ni pripravljeno razkriti ničesar od navedenega.