Na naše uredništvo se je obrnil bralec Igor Z., ki vsak dan prečka nadvoz na Podutiški cesti. Ta leži nad severno ljubljansko obvoznico.
»A pristojni nič ne vidijo?! Nadvoz je v katastrofalnem stanju. Železje ven štrli, cel je luknjast, skratka, skrbi me za varnost vseh, ki ga prečkamo, pa tudi tistih, ki se vozijo pod njim. Zadnjič, ko sem hodil po pločniku, sem se umikal nekemu kolesarju in sem stopil v luknjo z železom in mi je pri tem konkretno spodneslo nogo, tako sem se komaj ujel, da nisem padel na vozišče pod avto,« je razjarjen poročal. Očitno ni edini, ki ga to skrbi, saj smo tudi na družbenih omrežij zaznali nekaj zapisov v zvezi s tem. »Ko se bo podrl nadvoz nad obvoznico na Podutiški, bo nekoga hudo bolela glava,« pravi eden od njih.
Spomin na to katastrofo
Slovenci se z vprašanjem o stabilnosti mostov, viaduktov in nadvozov precej več ukvarjamo po tem, ko je lansko poletje v sosednji Italiji, natančneje v mestu Genova, prišlo do zrušenja avtocestnega viadukta Morandi. Mnogi so pristojne že mesece pred nesrečo opozarjali, da ima ta viadukt vidne poškodbe in da je njegova varnost zaradi tega vprašljiva, s čimer so jim dali vedeti, da bi se morda tragedija celo dala preprečiti. Umrlo je 43 ljudi.
Ta dogodek je vprašanje o varnosti tovrstne infrastrukture sprožil tudi pri nas, tako je javnost od tedaj dalje službam, ki so kakorkoli povezane s cestno infrastrukturo, zastavljala vprašanja o tem, ali je mogoče, da do česa podobnega pride tudi pri nas. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je potolažila, saj je kmalu po zrušitvi v Italiji sporočila, da je na slovenskem avtocestnem omrežju 193 viaduktov, na katerih enkrat mesečno izvajajo tekoče preglede, poleg teh pa še dodatne preglede v primeru izrednih dogodkov (potresi, visoke vode, plazovi, požari, hude prometne nezgode).
Koliko je kritičnih
Kot so poudarili, so analize pregledov pokazale, da pri nas ni objektov, ki bi bili v takšnem stanju, da bi bila ogrožena stabilnost konstrukcije. Nekoliko bolj neprijetno informacijo je takrat sporočila Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), ki je upravljavec glavnih in regionalnih cest. Povedali so, da je bilo lansko leto na glavnih in regionalnih cestah po državi od 1415 premostitvenih objektov z dolžino nad pet metrov 57 v zelo slabem stanju in so že v ustrezni obravnavi. Na direkciji so lani napovedali tudi, da bo država ob pospešenih vlaganjih do leta 2023 vzpostavila ustrezno kakovost vseh državnih cest, pri čemer bo pomagalo tudi zvišanje obsega proračunskih sredstev za več sto projektov.
Kako je torej z varnostjo nadvoza na Podutiški cesti? Z vprašanji, ali so z njegovim stanjem seznanjeni, kako nevarno je in ali nameravajo ukrepati, smo se obrnili na Mestno občino Ljubljana (MOL) in Dars, saj so vsi nadvozi na avtocestnem obroču Ljubljana v skupnem upravljanju Darsa in MOL.
Z mestne občine so nam javili, da imajo z Darsom pripravljen sporazum za rekonstrukcijo omenjenega nadvoza. Ta predvideva, da v tem letu pridobijo projektno dokumentacijo, »v letu 2020 pa sledi izvedba obnove objekta. V vmesnem obdobju do celovite prenove pa bomo na objektu izvajali interventne posege za varno odvijanje prometa,« so dejali. Na Darsu so tudi pomirili, da stabilnost nadvoza zaradi stanja, ki se izkazuje njegovim uporabnikom, vsekakor ni ogrožena.
Naenkrat so reagirali
Pri tem omenimo, da se je le dva dni po tem, ko smo na MOL in Dars naslovili novinarska vprašanja o problematičnem nadvozu, nekaj premaknilo, saj so se tam kar naenkrat znašli delavci, ki so sanirali vidne poškodbe, kar prikazujejo tudi pričujoče fotografije, ki smo jih na terenu opravili v razmiku le nekaj dni.