Se bo izplačalo?

9,7 milijona evro in 1500 kvadratnih metrov paviljona za večjo prepoznavnost Slovenije

Gašper Petovar
21. 4. 2019, 15.30
Deli članek:

Milanski Expo 2015 je pripomogel k rekordnemu turističnemu izkupičku. V Slovenijo je v letu po Expu Milano prišlo skoraj osem odstotkov več turistov kot leto prej. Učinki udeležbe na svetovni razstavi so se pokazali kot pozitivni. Zdaj država stavi na novo svetovno razstavo v Dubaju čez dobro leto.

Bobo
Za milanski svetovni sejem je Slovenija odštela 4.436.003,18 evra, rezerviranega denarja je bilo pet milijonov.

Italijanski turisti Po prihodu tujih turistov k nam je Italija na prvem mestu (13,5 % vseh tujih turistov). Število turistov se po Expu Milano konstantno povečuje.

Dejstvo je, da bo Slovenijo svetovna razstava v Dubaju stala skoraj dvakrat toliko kot v Milanu. Za milanski svetovni sejem je Slovenija odštela 4.436.003,18 evra, rezerviranega denarja je bilo pet milijonov. Za Dubaj namerava država dati 9,7 milijona evrov, zato je upravičeno vprašanje, koliko bo od tega vložka iztržila. Milano se je po besedah ljudi z gospodarskega ministrstva izplačal.

Pozitivni učinki Expa Milano

»Morda nismo pričakovali tako hitrega odziva na trgu, toda uspešen nastop v Milanu je gotovo vplival na lanski rekordni turistični obisk v Sloveniji,« je po Expu Milano povedala Jerneja Lampret, generalna komisarka sekcije Republike Slovenije za Expo Milano 2015.

Vseh obiskovalcev Expa je bilo 21 milijonov, slovenski paviljon je obiskalo 1,07 milijona ljudi, ameriškega denimo pet milijonov, japonskega 800.000 ljudi, estonskega pa celo tri milijone. »Naš cilj ni bil spustiti vanj velikega števila ljudi, ampak da bo čim več ljudi čim več odneslo iz slovenskega paviljona. Od začetka svetovne razstave, ko se prvi mesec še nismo najbolje znašli, je zato prišlo do treh bistvenih sprememb,« je poudarila Lampretova. »Odločili smo se za organiziran način sprejema obiskovalcev v skupinah, ki jim je študent dve minuti pojasnjeval, kaj bodo doživeli. Vsakomur smo nalepili zelen srček in šlo je za osebni, fizični stik z obiskovalcem; nalepili smo skoraj 800.000 srčkov. Dodali smo hojo po soli in s tem omogočili edinstveno izkušnjo na razstavi. Ko zdaj gledam učinek te soli, si mislim, kakšne neizkoriščene možnosti imajo v solinah,« je povedala slovenska komisarka.

Konkretni učinki na gospodarstvo

Na ministrstvu za gospodarstvo so pojasnili, da je v Milanu v sklopu slovenskega paviljona deloval poslovni center, v katerem je bilo v gospodarske aktivnosti vključenih 1135 slovenskih podjetij. »Šeststo tri podjetja so bila vključena v poslovno platformo. Izvedli smo 44 poslovnih delegacij, v katere je bilo vključenih 431 podjetij. Slovenski poslovni center je obiskalo 17 tujih delegacij, skupaj 575 tujih podjetij.« 

Poleg že omenjenega povečanja števila italijanskih turistov se je po Expu povečala tudi trgovinska menjava. »V letu 2018 je skupna trgovinska menjava znašala 9,9 milijarde evrov (od tega izvoz 4,9 mrd.), v letu 2017 9 milijard evrov (od tega izvoz 4,3 mrd.), v letu 2016 7,6 milijarde evrov (od tega izvoz 3,6 mrd.).« S konkretnimi številkami so pokazali pozitiven učinek Expa v Milanu.

Vlada se je tudi zaradi pozitivnega učinka iz Italije odločila, da se bo Slovenija predstavila v Dubaju, kjer bo naslednja svetovna razstava. Izračunali so celo vse stroške. Za pot slovenske delegacije in paviljon bo morala država odšteti 9,7 milijona evrov. Osrednja tematika slovenske udeležbe v Dubaju bo Povezovanje idej za prihodnost, kot so pojasnili na ministrstvu za gospodarstvo. Dodali so, da se je Slovenija »odločila za sodelovanje v sklopu trajnosti, ki poudarja spoštljiv in z našim planetom uravnotežen način življenja, svojo vizijo slednjega pa bo predstavila v lastnem paviljonu na 1550 kvadratnih metrih«. Paviljon v Milanu se je raztezal na 800 kvadratnih metrih.

Cilji Expa Dubaj

»Ena od ključnih strateških prioritet slovenskega gospodarstva v prihodnjih letih je povečati diverzifikacijo izvoza v tretje države (torej tudi izven EU) in privlačnost Slovenije kot destinacije za tuje neposredne investicije,« so odločitev za udeležbo v Dubaju pojasnili na ministrstvu za gospodarstvo. »Združeni arabski emirati so uvrščeni med prioritetne trge, ker pa gre za globalen dogodek, želimo skozi Expo v Dubaju vplivati na doseganje opredeljenih strateških in operativnih ciljev tudi na drugih prioritetnih trgih, opredeljenih v načrtu. S sodelovanjem na Expu Dubaj želimo prispevati k doseganju operativnih ciljev akcijskega načrta, ki so petodstotna rast izvoza, dvoodstotna rast deleža malih in srednjih podjetij v izvozu ter polodstotna rast tujih neposrednih investicij.«

Slovenija bi bila v Dubaju sicer lahko prisotna v sodelovanju s kako drugo državo iz soseščine, a je že padla odločitev, da bo naša država zastopana samostojno, kot v Milanu. Slovenija bo torej na svetovni razstavi Expo Dubaj 2020 sodelovala z lastnim paviljonom, stroški so, kot rečeno, ocenjeni na 9,7 milijona evrov, nastajali pa bodo v letih 2019, 2020 in 2021. Ob tem je treba povedati še, da so bili tudi za Milano ocenjeni stroški višji, kot se je na koncu izkazalo. V državni blagajni je namreč po milanskem Expu ostalo več kot pol milijona evrov.

V Milanu so bili končni stroški pol milijona evrov nižji od predvidenih PODNAPISI POD FOTKAMI: 1. Ocenjujejo, da bo svetovno razstavo v Dubaju obiskalo kar 25 milijonov ljudi. 2. Ministrstvo za gospodarstvo si želi, da bi bila Slovenija v Dubaju še bolj uspešna, kot je bila v Milanu. 3. Zaradi nastopa v Milanu naj bi se povečalo število tujih turistov pri nas. 4. Milanski Expo je pripomogel tudi k večji trgovinski menjavi med Italijo in Slovenijo, menijo na ministrstvu za gospodarstvo.***