Zadnji podatki Evropske komisije o varnosti v cestnem prometu kažejo, da je leta 2018 na evropskih cestah umrlo manj ljudi, vendar je za znatno izboljšanje stanja treba okrepiti prizadevanja.
Leta 2018 je v celotni EU umrlo približno 25.100 ljudi, kar je 21 odstotkov manj kot leta 2010 in odstotek manj kot leta 2017. Za večino držav članic je stopnja smrtnosti zaradi cestnega prometa leta 2018 znašala pod 60 smrtnimi primeri na milijon prebivalcev. Kot ob tem še dodajajo na Evropski komisiji, so evropske ceste z 49 smrtnimi žrtvami na milijon prebivalcev daleč najbolj varne na svetu.
Komisarka za promet Violeta Bulc je podatke pospremila z izjavo: "Pozdravljam vsakršno zmanjšanje števila smrtnih žrtev v cestnem prometu, je pa tudi ena sama smrtna nesreča nesprejemljiva. Odločno in ambiciozno smo se lotili reševanja prometne varnosti, sprejeli strateški akcijski načrt, konkretne ukrepe za vozila in varnost infrastrukture ter politični okvir za naslednje desetletje. Ostajamo zvesti 'Viziji nič' - nič smrtnih žrtev na cestah do leta 2050 - in zavezani sodelovanju z vsemi državami članicami, pa tudi s parlamentom in skupnostjo za varnost v cestnem prometu, da zagotovimo raven varnosti, ki jo državljani EU zahtevajo in si jo tudi zaslužijo."
Najmanj smrtnih žrtev na Otoku, največ v Romuniji in Bolgariji
V Sloveniji je na cestah leta 2018 umrlo 44 oseb/milijon prebivalcev. Delež smrtnih žrtev se je glede na leto 2017 zmanjšal za 13 odstotkov, kar je največji upad v celi EU v tem obdobju, ob tem pa je Slovenija glede na leto 2010 zmanjšala delež žrtev za 34 odstotkov. Za 11 odstotkov se je zmanjšal delež smrtnih žrtev v Litvi, za 9 v Bolgariji, na Slovaškem in Cipru pa za osem odstotkov.
In kako so uvrščene države članice po varnosti v cestnem prometu? Najboljši sta Združeno kraljestvo (28 žrtev/milijon prebivalcev) in Danska (30), sledita jima Irska (31 / milijon prebivalcev) in Švedska (32 /milijon prebivalcev).
Najslabši državi glede na število smrtnih žrtev pa sta Romunija (96) in Bolgarija (88).
Zbrani podatki kažejo, da Evropa ni na poti, da bi dosegla cilj in do leta 2020 prepolovila število smrtnih žrtev v prometu. To kaže na potrebo po temeljitem ukrepanju s strani držav in vseh zadevnih akterjev, da bi uresničili strateški akcijski načrt EU za varnost v cestnem prometu.