Na ljubljanski avtobusni postaji, ki je zaradi pomanjkljive infrastrukture pogosto tarča kritik, upravljalec AP Ljubljana postavlja tipske nadstrešnice s sedišči, s katerimi naj bi v pričakovanju gradnje nove postaje vsaj delno omejili izzive, s katerimi se soočajo uporabniki. Postavili bodo tudi nove digitalne prikazovalnike voznega reda.
V AP Ljubljana so pojasnili, da so se v luči dejstva, da se je projekt Emonika po napovedi družbe Mas Real Estate o ustavitvi komercialnega dela projekta vsaj začasno ustavil, odločili sami in v skladu s finančnimi zmožnostmi ter prostorskimi omejitvami prostora vsaj delno omiliti določene "neprijetne izzive, s katerimi se potniki na avtobusni postaji soočajo".
Prenova bo dokončana v teh dneh, dodatni pokriti prostori, ki bodo ob najbolj obremenjenih peronih, pa bodo po napovedih upravljalca zagotavljali zaščito pred soncem in dežjem ter možnost počitka.
Novost na avtobusni postaji v prestolnici so tudi digitalni prikazovalniki prihodov in odhodov avtobusov rednih linij v čakalnici postaje, ki jih bodo v prihodnjih tednih postavili tudi na zunanji strani čakalnice ob glavnih prehodih. Prikazovanje je usklajeno z informacijskim sistemom avtobusne postaje.
Emonika (še kar) ostaja nekje v prihodnosti
Po omenjeni napovedi o začasni ustavitvi komercialnega dela projekta Emonika, o čigar uresničitvi se je začelo govoriti že pred več kot desetletjem, nato pa je naletel na številne ovire in zaplete, je prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes napovedal, da gre javni del projekta naprej. V okviru te naj bi Ljubljana dobila novo avtobusno postajo ob Vilharjevi ulici ter nadgrajeno in posodobljeno železniško postajo.
Pred začetkom gradnje javnega dela bo treba preskočiti še kar nekaj ovir. Poleg običajnih postopkov morajo SŽ pridobiti nazaj še stavbne pravice nad železniško infrastrukturo, ki so uradno še vedno pri projektnem podjetju Emonika, sprejet mora biti spremenjeni zazidalni načrt za to območje, z ljubljansko občino pa je treba na novo urediti vprašanje komunalnega prispevka.
Treba je doseči rudi jasen dogovor med partnerji za javni del in nato začeti izvajati javna naročila. Če se bo gradnja začela prihodnje leto, bi tako po Mesovih navedbah v najboljšem primeru Ljubljana posodobljeno železniško postajo in novo avtobusno postajo dobila do konca 2020.
V AP Ljubljana so povedali, da v trenutne pogovore niso vključeni, verjamejo pa, da bodo v nadaljevanju lahko prispevali strokovna stališča, predloge in aktivno sodelovali pri izgradnji nove avtobusne postaje, ki jo prestolnica tudi po njihovem prepričanju potrebuje.