Zaradi razveljavitve referendumskih rezultatov bo postopek treba ponoviti, zakon o drugem tiru pa tako še naprej ni v veljavi. Vrhovni sodniki so med drugim presodili, da je vlada s proračunskimi sredstvi v višini 97.000 evrov financirala nedopustno referendumsko kampanjo, saj so v "njej poudarjali le pozitivne posledice uveljavitve zakona o drugem tiru in negativne, ki bi izvirale iz zavrnitve zakona, ne pa tudi morebitnih tveganj, ki jih prinaša uveljavitev".
V SDS so zapisali, da jih odločitev ne preseneča, na nepravilnosti glede financiranja kampanje pa da so opozarjali ves čas njenega trajanja. "Da je bilo financiranje s strani vlade nepošteno, je danes potrdilo tudi vrhovno sodišče, tako da nas odločitev o tem ne preseneča. Glede razpisa novega datuma za referendum pa se je treba vesti racionalno in združiti referendum z jesenskimi volitvami," je dejal poslanec SDS Ljubo Žnidar.
Matej T. Vatovec (Levica) je spomnil, da so v Levici že med kampanjo opozarjali, da vlada sistematično zavaja državljane. "Trditev vlade, da brez sodelovanja Madžarske Slovenija ne more zgraditi drugega tira, je bila očitna laž. Vlada si je sama skopala luknjo, v katero je danes padla," je dejal. Ključno vprašanje po njegovih besedah ostaja to, kako naprej.
V Levici ostajajo zavezani načrtu B, torej gradnji drugega tira brez tujega kapitala. Menijo, da je še vedno izvedljiv, kar po Vatovčevih besedah "na nek način nakazuje tudi vlada sama - da bi vlogo investitorja enostavno prenesli z 2TDK na direkcijo za infrastrukturo in s tem ohranili evropska sredstva". Referendum bi bilo po mnenju Levice smiselno izvesti skupaj s parlamentarnimi volitvami.
V Stranki Alenke Bratušek so še vedno prepričani, da je referendum nepotreben in da bi morala vlada začeti graditi drugi tir z ali brez zakona. "Menimo, da država drugi tir nujno potrebuje in da ga lahko zgradi brez sodelovanja Madžarske," so sporočili. Odgovornost za to, da se tako pomembna investicije še vedno ni začela, je po njihovih ocenah v celoti na vladi. Ta je "na vso silo" želela projekt izpeljati, kot si je zamislila, pri tem pa ni poslušala opozoril opozicije, čeprav so bila tehtna, so prepričani.
To je katastrofa za razvoj slovenskega gospodarstva
Prvak DeSUSKarl Erjavec je v odzivu na odločitev vrhovnega sodišča najprej opozoril, da DeSUS ni sodelovala v referendumski kampanji. Po njihovem mnenju zakon o drugem tiru za izpeljavo investicije sploh ni bil potreben, zato ne ve, zakaj se je na tak način "sililo v ta projekt".
Odločitev sodišča je bila po njegovem mnenju pričakovana, saj je očitek, da je vlada zaradi sredstev za volilno kampanjo imela prednost, očitno prestal presojo sodišča. "To je katastrofa za razvoj slovenskega gospodarstva, saj je ravno ta del železniške proge ključen za nadaljnji razvoj logistike in transporta ter za nadaljnji razvoj Luke Koper," je pristavil Erjavec. Sicer pa je presenečen nad tem, da se je premier Miro Cerar, glede na to, da je profesor ustavnega prava in je bil dolgoletni svetovalec DZ, "ujel v to zanko".
Največja odgovornost je po Erjavčevem mnenju na ministrstvu za infrastrukturo, ob čemer je spomnil, da je DeSUS ministra Petra Gašperšiča na interpelaciji podprla pod pogojem, da bo projekt transparentno izpeljal.
"Očitno ga ne bo, državni sekretar Jure Leben, ki je zaradi tega prišel na ministrstvo, pa prav tako ne," ugotavlja prvak DeSUS, ki pa opozarja, da je premier prvi med ministri in vedno nosi odgovornost za pomembne odločitve. "Glede na to, da je tri mesece do parlamentarnih volitev, pa bodo volivci znali oceniti, kdo je odgovoren za ta fiasko," je prepričan Erjavec.
"V tem mandatu je te zgodbe konec"
Podobno je na vprašanje, ali bi kdo od pristojnih moral odgovarjati za takšen rezultat pri vsej zgodbi, vodja poslanske skupine SD Matjaž Han odgovoril, da bomo odgovor dobili na volitvah.
Po njegovih navedbah je treba odločitev sodišča spoštovati, dejstvo pa je, da "bomo imeli še en referendum in da vendarle drugi tir potrebujemo". "A v tem mandatu je te zgodbe konec," je ocenil Han in dodal, da nam tudi "izdelava maket ne bo pomagala". V zadnjih dneh so namreč prišle na dan napake pri izbiri izdelovalca makete drugega tira.