Goljufi na pohodu

Pozor! Na vrata potrkajo pod krinko "pomoči" pri zamenjavi dobavitelja energije

S.R.
23. 2. 2018, 19.10
Posodobljeno: 23. 2. 2018, 19.15
Deli članek:

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije opozarjajo, da na terenu nimajo svojih predstavnikov, ki bi potrošnikom "pomagali" pri zamenjavi dobavitelja energije.

Profimedia

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je danes izdala opozorilo, da "akviziterji zaenkrat neznanega podjetja pod krinko kampanje Zamenjaj in prihrani potrošnikom `pomagajo´ pri zamenjavi dobavitelja energije." Ob tem vse potrošnike obveščajo, da je njihova druga kampanja že uspešno zaključena ter da niti tekom kampanje niso imeli nobenih sodelavcev na terenu, niti jih nimajo zdaj.

Opozarjajo še, da je treba biti previden pri sklepanju pogodb zunaj poslovnih prostorov, pri tem pa navajajo nekatere ključne točke, ki jih je koristno upoštevati.

Nasveti ZPS

Kot poudarjajo, se je v primeru, če vas na domu obišče predstavnik podjetja, treba prepričati o identiteti osebe in o tem, katero podjetje zastopa. Zahtevati je treba uradno identifikacijo in dokazilo o namenu prihoda, identiteto osebe pa je mogoče potrditi tudi s klicem neposredno na podjetje, ki naj bi ga zastopala. Hkrati priporočajo, da ob pretirani vsiljivosti zastopnika, kadar ta noče zapustiti vašega doma, pokličete policijo na številko 113.

Treba je tudi preveriti ponudbo, saj agentje pogosto zagotavljajo, da boste z zamenjavo dosegli visoke prihranke, kar pa ni nujno res. "Agent vam želi prodati svoj produkt in vaš prihranek ni nujno na vrhu lestvice njegovih prioritet," pravijo in dodajajo, da je treba ponudbo zahtevati v pisni obliki ter si vzeti dovolj časa za "primerjavo z obstoječo pogodbo in primerljivimi ponudbami na trgu."

Opozarjajo še, da vam takoj ob prvem obisku agenta ni treba ničesar podpisati in to celo odsvetujejo. Priporočajo, da se za podpis nove pogodbe odločite le, če "poznate njeno vsebino ter vse pravice in obveznosti, ki vam jih prinaša." Ob tem poudarjajo, da morate pred podpisom prejeti tudi vse informacije o pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe. "Če vam podjetje ne poda informacij o pravici do odstopa od pogodbe, se rok za odstop od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, podaljša na 12 mesecev," pravijo. Pri pogodbah o opravljanju storitev začne odstopni rok sicer teči z dnem sklenitve pogodbe.