Računsko sodišče od ministrstva in NIJZ ni zahtevalo predložitve odzivnega poročila, ker so bile že med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, odpravljene razkrite nesmotrnosti oziroma sprejeti ustrezni popravljalni ukrepi. Računsko sodišče je ministrstvu in NIJZ podalo več priporočil.
Revizija se nanaša na obdobje od 20. 3. 2014 do 31. 12. 2016. Kar na začetku velja omeniti, da je poleg poslovanja ministrstva računsko sodišče preverilo tudi poslovanje Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), na katerega je bil projekt eZdravje v obdobju, na katero se nanaša revizija, prenesen.
Do začetka leta 2015, ko je bilo za izvajanje projekta eZdravje pristojno ministrstvo, je bilo vzpostavljenih 20 informacijskih rešitev. Med drugim je treba izpostaviti informacijsko rešitev za predpisovanje in izdajo zdravil eRecept, informacijsko rešitev za naročanje na specialistične zdravstvene storitve in vodenje čakalnih seznamov eNaročanje, Centralni register podatkov o pacientih in spletni portal za zavarovane osebe zVem. Ministrstvo je vzpostavilo tudi zasebno zdravstveno omrežje zNet in strežniško infrastrukturo, na kateri delujejo informacijske rešitve projekta eZdravje.
Ministrstvo je projekt eZdravje od njegove zasnove v letu 2009 vsebinsko in tehnično večkrat spremenilo, pri čemer svojih odločitev ni utemeljilo z analizo stroškov in koristi, s projekcijami števila uporabnikov posameznih informacijskih rešitev in oceno finančnih posledic.
Rokov niso dosledno upoštevali
Čeprav je ministrstvo vzpostavilo predvidene informacijske rešitve in druge rezultate projekta eZdravje, pa še ni zagotovilo, da bi se vsi rezultati tudi uporabljali. Ob predaji rezultatov projekta eZdravje NIJZ so bile v polni uporabi le štiri informacijske rešitve, eno informacijsko rešitev so izvajalci zdravstvene dejavnosti intenzivno uvajali, ostalih informacijskih rešitev in drugih rezultatov projekta pa izvajalci zdravstvene dejavnosti in drugi deležniki še niso pričeli uporabljati ali pa so jih uporabljali v omejenem obsegu. Ministrstvo je šele septembra 2015 za nekatere informacijske rešitve eZdravja določilo obvezne roke za pričetek uporabe, vendar izvajalci zdravstvene dejavnosti teh rokov niso dosledno upoštevali.
Navedbe ministrstva glede statusa projekta eZdravje niso v celoti odražale dejanskega stanja, saj je ministrstvo v tiskovinah in na svojih spletnih straneh kot delujoče predstavljalo tudi nekatere informacijske rešitve eZdravja, ki še niso bile v uporabi ali pa je bila njihova uporaba omejena.
Ministrstvo je 1. 12. 2015 predalo rezultate projekta eZdravje v upravljanje NIJZ. Do konca decembra 2016 je bilo sedem informacijskih rešitev eZdravja v polni uporabi, deset jih je bilo v omejeni uporabi, tri pa še niso bile v uporabi.
NIJZ dosegel napredek
Po prevzemu si je NIJZ intenzivno prizadeval za širitev uporabe in tudi dosegel zaznaven napredek. V decembru 2016 je bilo z uporabo informacijske rešitve eRecept izdanih kar 85 odstotkov vseh predpisanih receptov, s podporo informacijske rešitve Telekap pa so zdravniki oddaljeno obravnavali več kot 1.500 pacientov.
Končna ocena
Po oceni računskega sodišča ministrstvo pri doseganju vsebinskih in terminskih ciljev projekta eZdravje ni bilo uspešno, NIJZ pa je bil delno uspešen pri doseganju vsebinskih ciljev projekta eZdravje, ni pa bil uspešen pri doseganju terminskih ciljev projekta.
Med revizijo, vendar po zaključku obdobja, na katero se nanaša revizija, so bili narejeni tudi številni drugi koraki. Od začetka leta 2017 je spletni portal zVem za uporabo dostopen javnosti in tudi elektronski register o opravljenih cepljenjih eRCO naj bi se vse bolj množično uporabljal. NIJZ je aprila 2017 popravil tudi vstopno masko spletne strani eNaročanja in pripravil navodila za uporabnike. NIJZ spodbuja uporabo Centralnega registra podatkov o pacientih med izvajalci zdravstvene dejavnosti. Ministrstvo je januarja 2017 izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ki še niso bili vključeni v eNaročanje, poslalo poziv, da takoj vzpostavijo vse potrebne pogoje za delovanje in uporabo eNaročanja. NIJZ pa je septembra 2017 pripravil tudi vsebinski in terminski načrt aktivnosti, ki so še potrebne za uvedbo vseh rezultatov projekta eZdravja v polno uporabo.