V Mercatorju že poteka postopek prodaje nepremičnin, družba je izbrala dva zunanja svetovalca in prvi posel bi lahko bil sklenjen že letos oziroma v začetku leta 2018. Po transparentnem postopku in za dobro ceno je naprodaj prav vse, tudi najboljši trgovski centri, vključno z največjim v ljubljanski Šiški.
Trgovine ostajajo
Čeprav Šiška ni med prvimi, ki so naprodaj, imajo za nekatere centre že konkretne kupce in interesente, je povedal predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić. Prodaja nakupovalnega središča sicer ne pomeni, da se bo Mercator iz njega umaknil, v njem bodo ostali in za svoj del prostora plačevali najemnino.
Kupci iz tujine
Prvi kupci so iz tujine. Če se bodo Mercatorju načrti uresničili, bi z monetizacijo nepremičnin zbrali 350 milijonov evrov. Kupnina bo šla za poplačilo dela obveznosti do bank, del tega denarja pa bi namenili tudi za gradnjo logistično-distribucijskega centra v Ljubljani, ki je pomemben del strateškega načrta Mercatorja. Z gradnjo centra – ta naj bi bil končan do konca leta 2019 – bodo znižali stroške poslovanja. Vanj bodo lahko preselili celotno administracijo iz stolpnice na Dunajski cesti in sedanji distribucijski center na Slovenčevi.
Financiranje novih naložb
To pomeni, da se bosta v Ljubljani sprostili dve veliki nepremičnini, ki ju bo Mercator ob predpostavki, da se povpraševanje po nepremičninah znotraj obvoznice ne bo močno zmanjšalo, razmeroma lahko prodal in dobil svež denar za poplačilo bank. Mercator skuša svoje nepremičnine – nekatere niso na najbolj ustreznih lokacijah, številne so tudi sicer povsem odvečne v operativnem smislu – že dlje časa prodati, da bi tako zmanjšal svoje finančne obveznosti. Kot pravi Čizmić, so se taktično lotili monetizacije nepremičnin, drugače, kot je bila prej zastavljena. V enem delu se monetizirajo operativne nepremičnine, v drugem pa tiste, ki ne služijo poslu.V nasprotju s prejšnjimi načrti prodaje nepremičnin zdaj natančno vedo, kaj bi radi naredili s prejeto kupnino, in kar je še bolj pomembno, ne mudi se jim prodajati.