Sanacija ozkega grla Bivje-Dekani se imenuje projekt, v okviru katerega se gradi izvlečni tir. Prva faza projekta je zaključena – zgrajeni so bili izvlečni tir v dolžini 1,2 kilometra med postajo Koper-tovarna in območjem elektronapajalne postaje Dekani, dva podvoza in most čez Rižano, postavljena je bila protihrupna ograja. V drugi fazi bo saniran obstoječi tir in vgrajena prevozna napajalna postaja Hrastovlje. To naj bi se zgodilo v naslednjih nekaj mesecih.
Vrednost gradbenih del, izvedbe naprav ter dobave je 14,6 milijona evrov – od tega bo 14,2 milijona prispevala Evropska unija v okviru IPE kohezijske ovojnice.
Končni cilj
Izvlečni tir bo omogočil fleksibilnejše vodenje prometa in s tem večjo kapaciteto železniške proge Divača-Koper. Vlaki bodo prepeljali 15,2 milijona neto ton tovora na leto, kar je za 900.000 ton več kot zdaj, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
»Z izvlečnim tirom smo 1,2 kilometra bližje končnemu cilju – drugemu tiru. To je ena od najpomembnejših in najzahtevnejših infrastrukturnih investicij v Sloveniji, saj zajema 27 kilometrov železniške proge, od tega 20 kilometrov v osmih predorih, dva viadukta, dva mostova in eno galerijo. Po končani gradnji drugega tira bo 222 vlakov na dan prepeljalo 43,4 milijona neto ton tovora na leto,« so še sporočili z ministrstva.