Voznik naj vozilo zaustavi na varnem in kolikor možno ravnem mestu. Če je le mogoče, naj voznik ustavi ob robu ceste, na skrajnem desnem robu odstavnega pasu oziroma ceste, vključi vse štiri smernike, obleče odsevni jopič in najmanj 100 do 150 metrov za avtom oz. pred ovinkom namesti varnostni trikotnik. Na avtocesti oziroma hitri cesti je treba varnostni trikotnik namestiti vsaj 250 do 400 metrov za avtomobilom, pojasnjujejo na AMZS.
Po postavitvi varnostnega trikotnika se je treba umakniti s ceste, če je le možno, za ograjo ob robu ceste oziroma ob odstavnem pasu. V primeru, da bi se avto iz kakršnega koli razloga ustavil na prehitevalnem pasu, pa na AMZS svetujejo, naj se voznik in potniki postavijo za sredinsko varnostno ograjo oz. za vozilo, gledano v smeri vožnje. "Šele ko smo prepričani, da smo poskrbeli za varnost, se lahko lotimo menjave pnevmatike oziroma pokličemo na pomoč na cesti," poudarjajo v AMZS.
"Težave" pri novejših vozilih
Tisti vozniki, katerih vozilo je še opremljeno z rezervnim kolesom, lahko menjavo opravijo tudi sami. Novejša vozila so pogosto opremljena le še s kompletom za krpanje pnevmatik. Kot pravijo na AMZS, lahko v takih primerih vozniki sami rešujejo situacijo le, če je pnevmatika zgolj predrta, ne pa tudi kako drugače poškodovana, saj so ti kompleti namenjeni le začasnemu krpanju manjših lukenj.
Na AMZS pojasnjujejo, naj se voznik, ko pnevmatiko začasno zakrpa in spet napolni, z vozilom zapelje nekaj kilometrov, da se tekočina za krpanje razlije po celotni notranji površini pnevmatike. Tako se bo namreč ustvaril poseben tesnilni film, ki bo preprečil, da bi pnevmatika puščala.
"Po nekaj kilometrih vozilo zaustavimo in preverimo tlak. Ta ne sme biti manjši od predpisanega v navodilih. Pri vožnji moramo upoštevati, da vozimo s poškodovano pnevmatiko in da hitrost ne sme presegati 80 kilometrov na uro oziroma hitrosti, ki jo predpisuje proizvajalec," še pojasnjujejo na AMZS. Ob tem voznike opominjajo, naj ne odstranjujejo morebitnega tujka v pnevmatiki.