Banke dražijo

Spet po žepu strank! “Brezplačne storitve naj bi postale plačljive”

G.G./STA
24. 10. 2017, 17.10
Posodobljeno: 24. 10. 2017, 17.18
Deli članek:

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je banki NLB in Unicredit pozvala k preklicu napovedanih novih nadomestil za procesiranje transakcij, ki niso v evrih - tudi v primeru nakupov v tujih spletnih trgovinah.

Profimedia
Ob pogledu na vsa nadomestila, ki si jih izmišljujejo banke, vas upravičeno zaboli glava.

Od 1. novembra nameravata NLB in Unicredit potrošnikom zaračunavati nadomestila za nakupe v trgovinah v tujini izven evrskega območja, očitno pa bo treba plačati tudi za kartične spletne nakupe v tujini. "Z novimi nadomestili naj bi postale plačljive storitve, ki so bile do zdaj brezplačne, takšna nadomestila pa nam niso znana iz drugih držav članic EU," so zapisali v ZPS.

Le vrh ledene gore

Obe novi nadomestili sta ob tem "le vrh ledene gore", poudarjajo v potrošniški organizaciji. V okviru rednega spremljanja cen najpogosteje uporabljanih bančnih storitev so namreč že poleti ugotovili, da je bilo takšnih podražitev letos več kot v celotnem lanskem letu.

Stavijo na pasivne stranke

Potrošnikom sporočajo, da banke plačilne storitve v tem obsegu dražijo predvsem zato, ker računajo na pasivnost svojih strank. "Zvestoba banki pa se ne splača, saj med bankami obstajajo velike razlike. Vsem, ki za poslovanje z bančnim računom ne želijo plačati (pre)več, svetujemo, naj v našem bančnem primerjalniku preverijo, kakšen prihranek se jim obeta, če zamenjajo banko," so zapisali.

Po njihovih izračunih lahko povprečni potrošnik, ki posluje s spletno banko, na letni ravni z zamenjavo prihrani do 77 evrov, potrošnik, ki posluje na bančnem okencu, pa do 180 evrov. Pri ZPS so pozabili dodati, da je tudi za zaprtje bančnega računa potrebno nekaj plačati - od 3 do 10 evrov, odvisno od banke.