Na delovni zapori se je konec julija zgodila huda nesreča. V njej je umrl 40-letnik iz Vrtojbe. Se je morda umikal smerni tabli? Take so špekulacije domačinov.
Bralci ste nas opozorili na dogajanje v prometu na odseku hitre ceste po Vipavski dolini, kjer potekajo cestna dela. Poročali ste o več prometnih nesrečah, na srečo sicer le z materialno škodo.
»Previdno vsi, ki se vozite po hitri cesti med Ajdovščino in Vogrskim, kjer potekajo cestna dela. Tovornjaki tam z nemarno vožnjo podirajo in prestavljajo smerne table. Te se včasih znajdejo tudi na voznem pasu, kjer lahko trčite vanje. Zadnjič, ko sem šel v službo, sem se eni izognil za las, voznik za mano ni imel take sreče,« na težavo na družbenem omrežju opozori Aljaž iz Ajdovščine.
Kaj storiti
Pri Policijski upravi Nova Gorica smo preverili, ali je nezgod v zadnjem času tam res nenavadno veliko in kaj se dogaja s tablami. »Od začetka del na hitri cesti je bilo od junija do danes obravnavanih 33 primerov prometnih nesreč, v katerih je bilo udeleženih 57 vozil. V nesrečah je nastala zgolj materialna škoda,« je pojasnil Bruno Ipavec z omenjene policijske uprave.
Na policiji so nam pojasnili še, da so sicer smerne table precej obtežene in dobro pritrjene na cestišče, vendar če katero zadene tovorno vozilo, se res lahko premakne, zato vse voznike pozivajo k previdnosti. »Zelo pomembno je, da pri vožnji za kamionom ohranjate primerno varnostno razdaljo, da se lahko pravočasno odzovete, če bi na vozišču opazili smerno tablo,« so poudarili na PU Nova Gorica.
(Ne)stabilnost tabel
Stik smo vzpostavili tudi z Darsom in preverili, ali so seznanjeni s težavo ter ali v zvezi s tem kakorkoli ukrepajo. Najprej so nam sporočili, da so od konca maja, ko so se začela dela na hitri cesti med Ajdovščino in Vogrskim, res prejeli več odškodninskih zahtevkov, ki so jih oškodovanci v zvezi z naletom na smerno tablo v delovni zapori vložili na zavarovalnico. Zahtevkov je skupno 16, pričakujejo pa, da jih bo še več, med drugim zato, ker nekateri uveljavljajo kasko in bodo regresni zahtevki prišli z zamikom.
Dars sporoča, da bodo, ko bodo obnavljali še druge odseke hitre ceste med Ajdovščino in Vrtojbo, vpeljali drugačen tip ločitve dvosmernega prometa, ne s smernimi tablami.
Dodali so, da so za delovno zaporo pristojni njihovi sodelavci vzdrževalci avtoceste iz avtocestne vzdrževalne baze Vipava. »Ti zaporo nadzirajo tako v okviru rednih kot izrednih pregledov, v smislu, da se na podlagi obvestila, da je bila smerna tabla premaknjena, nemudoma odpravijo na navedeno mesto, vendar je problematičen vmesni čas, do njihovega prihoda. Smerne table so sicer že od samega začetka del, torej od konca maja, s poliuretansko peno 'pripete' na cestišče; to omogoča nekoliko večjo stabilnost tabel,« so pojasnili.
Varnejša rešitev
Tudi sami opažajo, da so problem tovornjakarji. »Po naših podatkih je vzrok praktično vseh premikov teh smernih tabel nepazljiva vožnja tovornih vozil. Odsek hitre ceste skozi Vipavsko dolino sicer ni tako močno prometno obremenjen, a ima glede na druge odseke na našem avtocestnem križu razmeroma veliko tovornega prometa, ki se je še zlasti povečal v zadnjih letih,« so povedali. Dodali so, da bodo na preostale odseke na omenjeni hitri cesti, ki še čakajo na obnovo, vpeljali drugačen tip ločitve dvosmernega prometa po eni polovici hitre ceste, torej ne s smernimi tablami.